המשך ההקלות: 136 חופים ברחבי הארץ ייפתחו מחר לפי ההנחיות

136 חופי רחצה ייפתחו מחר (רביעי) בכפוף להנחיות התו הסגול שגיבש משרד הפנים. מתווה המפרט את ההנחיות לפתיחת החופים ואחריות הרשויות המקומיות ליישומן. המרחק בין המתרחצים יהיה 2 מטרים, כרוז ישמיע את ההנחיות מדי שעה, שילוט מפורט יוצב בחוף, השירותים יחוטאו אחת לשעה ולא יותר שימוש במלתחות ובמקלחות במבנים סגורים.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print
צילום: ארי קרויזר

עונת הרחצה 2020 הייתה אמורה להיפתח ביום ז' בניסן תש"פ (1.4.20) אולם בהתאם לעמדת משרד הבריאות עקב התפשטות נגיף הקורונה ועל מנת למנוע הדבקות כתוצאה מהתקהלויות נדרש שר הפנים לדחות את פתיחת עונת הרחצה.

בהתאם להחלטה שהתקבלה, ובכפוף לעיגון התיקונים הנדרשים בחקיקה, עונת הרחצה תיפתח מחר ביום רביעי 20.5.20. בין ה – 136 חופי רחצה יפתחו גם החופים הנפרדים בהרצליה ובתל אביב.

שר הפנים, אריה דרעי אמר: "ההחלטה על הקדמת עונת הרחצה הייתה הכרחית לנוכח רצונם הטבעי של אזרחי ישראל לצאת ולהתאוורר בחופים לאחר חודשים של סגר והגבלות. עתה יוכלו כולם לרחוץ בהנאה בחופים המוכרזים, בכפוף להנחיות המפורטות בעקבות משבר הקורונה. גם בעונת הרחצה הנוכחית נוכל להיכנס לחופים ללא תשלום. אני שב ומזכיר: לא שוחים בחוף ללא מציל. הישמעו להנחיות וכך תשמרו על חייכם וביטחונכם. אני מאחל לעם ישראל עונת רחצה מהנה ובטוחה".

בהתאם למתווה כפי שאושר על ידי משרד הבריאות, על הרשויות המקומיות שבסמכותן ובאחריותן, הפעלת חופי הרחצה לפי חוק הסדרת מקומות רחצה, לפעול ע"פ המתווה האמור ולדאוג לקיים את ההנחיות וההדגשים הנדרשים מצוות העובדים בחופים ומהקהל הרחב.

שירותי הצלה:

א. כל תחנת הצלה תאויש ע"י 3 מצילים כמתחייב בצו הסדרת מקומות רחצה.

ב. בעת פעולות ההצלה אין חובה במיגון מיוחד.

ג. מגישי עזרה ראשונה נדרשים למיגון כפי ההנחיות לשירותי רפואה.

ד. המצילים יפעלו ויתמקדו אך ורק בעבודתם המקצועית כמתחייב על פי צו הסדרת מקומות רחצה ולא תוטל עליהם כל משימת אכיפה נוספת.

ה. עובדי ניקיון ופקחים נדרשים לחבוש מסכות.

ו. על הרשות לוודא השמעה בכל שעה עגולה במערכת הכריזה של תחנת ההצלה, את נוסח ההודעה הבאה: "נופש נכבד. בהתאם להנחיות משרד הבריאות הנך מתבקש לחבוש מסכה בכל זמן שהותך בחוף וכן לשמור מרחק של 2 מטרים בין מקבץ נופשים למשנהו. בילוי נעים."

קהל המתרחצים:

א. על המתרחצים להקפיד על שמירת מרחק 2 מטר בין כל מקבץ נופשים . לעניין זה, מקבץ נופשים הינו בני אותו תא משפחתי או יחידים השוהים יחד במקום מגורים אחד או קבוצה של עד 6 אנשים, לפי הגדול מביניהם.

ב. המתרחצים להקפיד על שמירת כל הנחיות משרד הבריאות לגבי שהיה במרחב פתוח, כפי שנקבעו בהוראות הדין, לרבות שמירת כללי ההיגיינה וחבישת מסכה.

ג. על הרשות המקומית לפעול, ככל הניתן, לפעול לסימון נקודות סימון/מתחמים בתוך חוף הים, על מנת להביא להפרדה כאמור ולפקח עליה.

שימוש במתקנים ובמבנים:

א. שירותים יש לנקות ולחטא בכל שעה

ב. אין לאפשר שימוש במלתחות ומקלחות במבנים סגורים.

ג. ניתן לעשות שימוש במקלחות פתוחות ועל הרשות המקומית להעמיד את השירות האמור לרשות הציבור.

ד. ניתן להשתמש במתקני כושר הקיימים בתחום החוף ובכפוף להנחיות החלות לגבי שימוש במתקני כושר בשטח ציבורי.

ה. כסאות, שולחנות ומיטות שיזוף, ניתן להציב בתוך כל מקבץ נופשים תוך שמירת מרחק 2 מטר בין מקבץ נופשים אחד למשנהו.

שילוט:

יש להציב בכל חוף לפחות 2 שלטים בגודל של "שלט הכרזה (2*2) וב-3 שפות (עברית ,ערבית ואנגלית), על השלט להיות מוצב בכניסה לחוף ובמקום שנראה למתרחצים.

נוסח השלט יהיה כדלקמן: " כללי התנהגות בחוף הים במשבר הקורונה: נופש נכבד, ברוכים הבאים לחוף הים. הנך מתבקש לנהוג ע"פ הנחיות משרד הבריאות בתקופת משבר הקורונה:

א. לחבוש מסכה כל זמן שהותך בחוף הים.

ב. יש לשמור על מרחק 2 מטר בין כל מקבץ נופשים. לעניין זה, מקבץ נופשים הינו בני אותו תא משפחתי או יחידים השוהים יחד במקום מגורים אחד או קבוצה של עד 6 אנשים, לפי הגדול מביניהם.

ג. על המתרחצים להקפיד על שמירת כל הנחיות משרד הבריאות לגבי שהיה במרחב פתוח, כפי שנקבעו בהוראות הדין, לרבות שמירת כללי ההיגיינה וחבישת מסכה.

ד. יש להישמע להוראות המצילים והפקחים העירוניים.

קיוסקים ומסעדות:

יש לנהוג בהתאם להנחיות הכלליות של משרד הבריאות.

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן