בנק הפועלים בדיוני קרן המטבע הבינלאומית בוושינגטון

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

יו"ר בנק הפועלים, בדיוני קרן המטבע הבינלאומית בוושינגטון:
המשק הישראלי נחשב כעמיד יחסית
בפני זעזועים חיצוניים

"יציבותה של מערכת הבנקים והפיננסים בישראל בולטת לחיוב בעולם של משברי בנקים במקומות שונים, בעיקר באירופה"

הלחצים על הבנקים באירופה ובבריטניה בעקבות יציאתה הצפויה מהאיחוד האירופי, הם הגורמים העיקריים לאי-שקט בקרב המשקיעים הגלובליים. על רקע זה נמשכת ואף גוברת ההתעניינות בהשקעות במשק הישראלי, הנחשב כעמיד יחסית בפני זעזועים חיצוניים", אמר יאיר סרוסי, יו"ר הדירקטוריון של בנק הפועלים, המשתתף בדיוני קרן המטבע הבינלאומית בוושינגטון. במהלך הכנס קיים פגישות עם נגידי בנקים מרכזיים, בנקאים בכירים, אנליסטים ונציגי בתי השקעות בינלאומיים.

"בשיחות שקיימתי עלה כי קיימת אי-ודאות גדולה באשר להתפתחויות הכלכליות והפוליטיות במדינות המפותחות בשנה-שנתיים הקרובות", אמר יו"ר בנק הפועלים. "אי-ודאות זו מורגשת במיוחד לגבי היבשת האירופית, בגלל הריבית הנמוכה, המחירים הגבוהים של נכסים ריאליים ופיננסיים, מצבם של חלק מן הבנקים באירופה ומצבן של מדינות שעדיין לא הצליחו להתאושש ולחזור ליציבות לאחר המשבר הגדול של 2008-9. שיעור האבטלה ברוב המדינות האירופיות נותר גבוה, ונתוני הצמיחה הכלכלית מאכזבים. לכך יש לצרף תהליכים פוליטיים כגון ה-BREXIT (החלטת בריטניה לצאת מהאיחוד האירופי) ועליית השפעתם של גורמים לאומניים ופופוליסטים במדינות שונות, שבחירות צפויות להתקיים בהן בחודשים הקרובים. הצפי הכללי הוא כי הצמיחה בעולם תהיה איטית, ובין כלכלנים ומשקיעים קיים חשש מצעדים לאומניים העלולים לפגוע בסחר הבינלאומי.
"על רקע זה," אמר יאיר סרוסי, "נמשכת ואף גוברת ההתעניינות במשק הישראלי ובהזדמנויות העסקיות בו, בעיקר בתחומי הטכנולוגיה, התשתיות, האנרגיה והפיננסים. בצד השיפור בנתוני שוק העבודה – הגידול במספר המועסקים ובשיעור ההשתתפות בכוח העבודה, והירידה בשיעור האבטלה עד לרמה של 'תעסוקה מלאה', וקיומו של עודף בחשבון השוטף במאזן התשלומים, כל אלה בולטים לחיוב ומחזקים את ההערכה בדבר עמידותו של המשק הישראלי בפני זעזועים חיצוניים. יציבותה של מערכת הבנקים והפיננסים בישראל בולטת לחיוב בעולם של משברי בנקים במקומות שונים, בעיקר באירופה. במדינות שבהן הבנקים נמצאים תחת לחץ ויש חשש לחוסנה של המערכת הבנקאית, האזרחים מאבדים את תחושת הביטחון," הוסיף יו"ר בנק הפועלים.

"אחד הלקחים הבולטים מן הזעזועים בעשור האחרון הוא שיציבות מערכת הבנקאות היא אינטרס לאומי ממעלה ראשונה, היא מביאה תועלת רבה למשק, ומשגה הוא להתייחס ליציבות זו כמובנת מאליה. לאור זאת, רבים מהגורמים עימם נפגשתי הביעו תהיה על כמה מן הצעדים הרגולטורים והחקיקתיים שננקטו ע"י קובעי המדיניות הכלכלית בישראל, אשר לא בהכרח מחזקים את יציבות המערכות הפיננסיות והבנקאיות", אמר סרוסי. "המסר ששמעתי מבני-שיחי בנושאי רגולציה וחקיקה הוא כי רצוי שישראל תפעל להגברת תחושת הוודאות של המשקיעים והיזמים, כדי לחזק את היציבות ולהאיץ את קצב הצמיחה".

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן