בצל הקורונה: אלפי שעות לימוד תורה בבני ברק

אלפי בחורי ישיבות תושבי העיר למדו בצוותא כל אחד בביתו באותה עת עם סיום סדר הלימוד המיוחד ציפתה לכל בחור הפתעה מיוחדת על מפתן ביתו ערכת "טועמיה" עשירה עם מכתב הוקרה מרב הקהילה ומראש העיר
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

תורה מגנא ומצלא: לאור קריאתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א להרבות תורה בקרב בני הישיבות בפרט בתקופה זו, כל אחד במקומו, יזם ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין תכנית לימוד של סדר לימוד מיוחד שבו אלפי הבחורים למדו באותה עת בו זמנית, כל אחד בביתו, לצבירה של אלפי שעות לימוד בו זמנית, לאחר הרשמה מדוקדקת מראש.

סדר הלימוד המיוחד בבני ברק התקיים כחלק ממערך הפעילות העירונית של מחלקת "קהילות וצעירים" בעיריית בני ברק, למענם של אלפי בני הישיבות בעיר התורה, על מנת שיוכלו לשקוד על תלמודם בתורה הקדושה גם בתקופת הקורונה, אף כאשר לא ניתן לשהות בפועל בתוככי בתי המדרשות.

קודם לתכנית המיוחדת, התבקשו אלפי בחורי הישיבות תושבי העיר המחוברים אל היכל התורה הטלפוני האדיר שהקימה מחלקת "קהילות וצעירים" – מערכת "בהיכלו", להירשם לסדר הלימוד המיוחד, על מנת לצבור אלפי שעות עמל התורה בו זמנית, זאת בנוסף לרבבות שעות הלימוד שמצטברות כל העת במערכת "בהיכלו", בפלפול ובדיבוק חברים טלפוני בין בחורי הישיבות בני קהילות הקודש בעיר, ובכך להמשיך לשמש "נטורי קרתא" לעיר התורה ולעולם כולו כמאמר חז"ל ש"תורה מגנא ומצלא".

כל בחור שנרשם, התחייב ללמוד בשעה המיועדת לימוד רצוף של שעה ומחצה, וכמתן שכרה בצידה קיבל זכות נוספת להשתתפות בהגרלת הענק לאלפי בני הישיבות שתקיים עיריית בני ברק.

בנוסף להשתתפות בהגרלה, עם סיום הלימוד, ציפתה לכל בחור שעמל בתורה הפתעה מיוחדת: ערכת "טועמיה" מיוחדת שהמתינה לו על מפתן דלת ביתו, וכללה טשולנט ולחמניה טרייה לליל שישי. הערכה חולקה לאלפי הבחורים במבצע לוגיסטי מיוחד ורחב היקף על ידי "איגוד בני הישיבות" ו"התאחדות בני הישיבות", באמצעות עשרות רכזי קהילות הקודש המסורים, שהרימו את המבצע האדיר במאמצים מרובים על מנת שהערכה המיוחדת תגיע אל כל בחור מבין אלפי הלומדים בבתיהם, מבני קהילות הקודש ברחבי העיר.

אל הערכה המיוחדת צורפה ברכה אישית לבחורי הישיבות הקד' מראש העיר אברהם רובינשטיין שבתוך דבריו הביע את התרגשותו מריבוי התורה הקדושה בעיר התורה דווקא בימים אלו, כשהוא מודה בשם כלל תושבי העיר לבני הישיבות הקדושות על כך שבזכות עמלם בתורה הקדושה במהלך כל התקופה, מצילים הם את העולם כולו.

היוזמה המיוחדת עוררה הדים רבים בקרב תושבי העיר, רבני הקהילות והורי הבחורים שלא מפסיקים להודות ולהביע התפעלותם מהפעילות הברוכה של עיריית בני ברק למען בני הישיבות בעיר, ולמען ריבוי התורה בקרב צעירי הצאן כולם בשלל תכניות מגוונות לאורך התקופה כולה.

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן