בשעת הדחק: שיירת ארגוני החסד וההצלה בבני ברק

רפואה שלמה תרפאנו בזכות אדוננו בר יוחאי!: שיירה מרגשת של כלל ארגוני החסד והצלת חיים ברחבי בני ברק
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print
רְפוּאָה שְׁלֵמָה תְּרַפְּאֵנוּ - צילום: ארי קרויזר

בחודשים האחרונים התמודדו תושבי בני ברק, כמו שאר תושבי הארץ, עם אתגרים לא קלים בשל התפשטות נגיף הקורונה בציבור כולו. התושבים בבני ברק, אשר גילו אחריות וזהירות לאורך כל התקופה, קיבלו הזדמנות לא רגילה לחזות מקרוב בפועלם המיוחד של כלל ארגוני החסד והצלת חיים שפועלים בעיר, באופן מעורר השתאות שאין לו אח ורע. היום, יום ל"ג בעומר, יעבירו כלל הארגונים את ברכת וסגולת רשב"י לעיר: "רפואה שלמה תרפאנו בזכות אדוננו בר יוחאי!"

כבר בתחילת ההתמודדות עם התפשטות הקורונה, יזם ראש עיריית בני ברק הקמה של קורת גג אחת אשר תאחד בין כלל ארגוני הסיוע, החסד וההצלה השונים, במטרה לחבר בין האפשרויות והמענים הייחודיים שמאפיינים כל ארגון על כלל מתנדביו המסורים.

על התכלול והתיאום בין כלל ארגוני החסד הופקד הרב שלמה בנזימן מנהל המחלקה לתרבות קהילתית בעיריית בני ברק, אשר ביד רמה ניהל את מבצעי החסד וההצלה לאורך כל התקופה, תוך שיתוף פעולה יוצא דופן בין כלל הארגונים.

במבצעים מיוחדים שהתקיימו מידי יום ויצאו מרחבת העירייה, שילבו ידיים מאות מתנדבים מסורים מקרב תושבי העיר, ויצאו לפעילות התנדבותית למענם של אלפי תושבים ששהו בבידוד, או חלו בנגיף הקורונה ונזקקו לסיוע. גולת הכותרת של מבצעי החסד המדהימים היתה חלוקת אלפי מנות חמות מידי יום ושינועם אל אלפי תושבים מבוגרים ומבודדים מקרב תושבי העיר.

תושבים רבים ציינו בהתרגשות כי המחזה המלבב והנרגש של האחדות המדהימה למען גמילות החסד, כפי שנצפה מידי יום ברחבי העיר, הם שנתנו להם כוחות לעבור את התקופה ברוגע ובשלווה. "אין ספק", אומרים תושבים נרגשים, "כי החסד העצום שהתרבה בעיר התורה והחסידות במהלך התקופה, בוודאי לימד סנגוריה על כלל ישראל בתקופה קשה שכזו".

לקראת יום ל"ג בעומר, יום ההילולא של התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי, אשר למרבה הצער נבצר מכלל ישראל להשתתף השנה במקום קבורתו במירון, יצאה לפועל יוזמה מיוחדת ונרגשת לתת ביטוי משמח לאמונה ולתפילה לישועה ורפואה בזכותא דרשב"י וכח האחדות והאחווה של כלל ארגוני החסד וההצלה בעיר – "שיירת תורת חסד".

השיירה המיוחדת והנדירה, שתבטא יותר מכל את הפסוק "איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק" תנוע ברחבי העיר, עם ליווי מוזיקלי ססגוני וייחודי, לשמחת היום ושמחת תורת רשב"י עם השיר המרגש והמרומם "כדאי רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק". השיירה תצא לדרכה היום בשעה 12.00 בצהריים, מנקודת המוצא בקניון אילון, ותחל את המסלול בשכונות צפון העיר, כשהסיום צפוי לקראת השעה 14.00 ברחוב השומר. במהלך תנועת השיירה המיוחדת ירחף באוויר מסוק ייחודי עם מיצג מיוחד שאף יתעד את השיירה הנדירה. בסיום תנועת השיירה הנרגשת, יעניק ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין תעודות הוקרה מיוחדות, בשם תושבי העיר, לכלל ארגוני החסד וההצלה מתוך תקווה שנזכה לבשורות טובות וחזרה לשגרה מלאה ומבורכת בקרוב. בזכות רשב"י ותורתו היוקדת בעוז ובהוד בחיי נשמתה של עיר התורה והחסידות.

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן