חנוכת מקווה טהרה ברחוב בארי

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

מעמד חנוכת מקווה טהרה ברחוב בארי שבשיכון ג', בני ברק, המפואר המשוכלל והמהודר בארץ, שהוקם בעלות כספית של 18 מליון ₪, התקיים בראשות גדולי הרבנים וראשי ישיבות ידועי שם, ראש העיר, מ"מ רה"ע, סגני רה"ע וחברי מועצת העירייה ואישי ציבור רבים.

 

את המעמד המרגש ורב הרושם כיבדו בנוכחותם הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא שליט"א, רב ואב"ד בני ברק; הגאון רבי חיים מאיר וואזנר שליט"א, ראש ישיבת חכמי לובלין; הגאון רבי משה שאול קליין שליט"א, רב שכונת אור החיים וחבר בד"צ זכרון מאיר; הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א, רב מערב העיר וחבר בד"צ זכרון מאיר; הגאון רבי אליעזר דוד שפירא שליט"א, רב קהילת צאנז בבני ברק וחתן כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז זצוק"ל; כ"ק האדמו"ר מראחוב שליט"א; הגאון רבי יעקב שמואל בורנשטיין, ראש ישיבת "קרית מלך"; הגאון רבי בן-ציון בבצ'יק, מגדולי רבני העיר בני ברק; הגאון רבי מכלוף פחימא, מגדולי הרבנים; הגאון רבי סיני הלבשטאם, רב שיכון ג'; הגאון רבי ישראל מרמרוש, רב "קהילת חניכי הישיבות" שיכון ג'; הגאון רבי שלמה צדוק, רב השיכון והסביבה; הגאון רבי משה מזרחי שליט"א, רב קהילת חניכי הישיבות הספרדיים בשיכון.

בין אישי הציבור שהשתתפו בטכס היו הרב חנוך זייברט, ראש העיר; הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע; הרב מנחם שפירא והרב אליהו דדון, סגני רה"ע; הרב עזרא אברהם גרין, חבר מועצת העירייה וראש מח' מקוואות; הרב מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה וראש אגף תשתיות ופיתוח; חברי מועצת העירייה והנהלתה ומנהלי אגפים ומחלקות.
המקווה ברח' בארי הוא בן חמש קומות – שלוש לציבור ושתיים- טכניות, ובוצע בהכוונתם ובפיקוחם של גדולי הרבנים, במיטב השכלולים והציוד המתקדמים והמעולים, בתכנון בכירי המהנדסים והאדריכלים. בינוי המקווה בהיקף כה נרחב וכה משוכלל נדרש הן בשל היותו בן עשרות שנים ומצבו הטכני והחזותי הישן והן בעקבות כניסתן של משפחות חרדיות רבות לאזור בשנים האחרונות. בין השכלולים בבניין-חימום באופן המונע זיהום אוויר, חימום ברוב הקיץ באמצעות קולט שמש, חימום באופנים שלא היו עד כה, מיזוג אוויר והכנסת אוויר צח כל העת בכל חלקי הבניין.

הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא שליט"א, רב ואב"ד בני ברק עמד על עובדת קביעת טכס חנוכת המקווה בימים אלו, כהכנה לחג הפסח, שכן יש צורך בקדושה ובטהרה כהקדמה וכהכנה לחג הגדול, וכל זאת למרות שטהרה כמו עירוב ומצוות אחרות, אין איש היודע את סודן, אך חז"ל כבר לימדונו שהכל הוא מסיני. הרב עמד על הזכות שנפלה בחלקו של הרב חנוך זייברט, ראש העיר לבנות את המקווה בשיכון ג' ברוב פאר והדר, שכה חיוני וחשוב לסביבה כולה.

הגאון רבי משה שאול קליין, רב שכונת אור החיים וחבר בד"צ הגדיר את הבינוי הנרחב והמרשים כחסדי הבורא, שכן מקווה זה יביא תועלת לא רק לתושבי השיכון והאזור, אלא גם לערים סמוכות, משום כך, חשובים ביותר בו גם הכנסת שכלולים ובינוי מפואר, על- משקל דברי חז"ל "ארץ ישראל טהורה ומקוואותיה טהורים".

הגאון רבי אליעזר דוד שפירא שליט"א, רב קהילת צאנז בבני ברק וחתן כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז זצוק"ל ציין כי בני ברק טהורה ומקוואותיה טהורים, וממקווה בודד לפני שנים רבות הגיעה העיר לעשרות מקוואות, משוכללים ומהודרים, ותודה על כך להרב חנוך זייברט, ראש העיר, שמקדיש מאמצים מרובים ומסירות נפש לפיתוח ולקידום המקוואות בעיר, ובהם בינוי מקווה זה בהיקף כה גדול ומרשים ודואג לפיתוחם ולשיפוצם של מקוואות רבים בעיר.

הגאון רבי סיני הלברשטאם שליט"א, רב שיכון ג' שיבח את העבודה הגדולה בהקמת המקווה והזכיר את הנכתב על הפסוק "כי עתה הרחיב ה' לנו ופרינו בארץ", שהוא כנגד יוון שגזרו על ישראל שלא יטבלו, ונעשה להם נס ונזדמן להם מקווה בבית לכל אחד ואחד.

הרב חנוך זייברט, ראש העיר עמד בדבריו על הסייעתא דשמיא הנגלית על כל צעד ושעל בעבודה הציבורית למען הכלל והפרט, וכך גם את העבודות לבינוי המקווה ברח' בארי, והעירייה עשתה הכל לקדמן ולסיימן בהתאם לתכנית, במיטב השכלולים ובבינוי המעולה, כפי שראוי למקווה, המיועד לא רק לתושבי השכונה והאזור, אלא גם לתושבים מערים סמוכות. הוא הודה להרב יעקב אשר, שבתקופת היותו רה"ע הוחל בעבודות בינוי המקווה; להרב אברהם רובינשטיין, שבהיותו רה"ע סייע רבות בתקציבים לבינוי, ושמח על שבס"ד נפל בחלקו לקדם ולהביא את הפיתוח עד לסיומו. ראש העיר הביע את שמחתו על שזכתה העירייה לבנות את מבצר הטהרה הזה כבר לפני חג הפסח ובישר לציבור הרבנים והנוכחים כי בנוסף לעבודות השיפוצים הנרחבות והיסודיות שבוצעו במקוואות מרכז העיר, רחוב חפץ-חיים, קריית ויז'ניץ וקריית הרצוג, ובניית המקווה הגדול והמרשים ברח' בארי, ניגשת העירייה לתכנון פרוייקט של מקווה מפואר ומהודר גם במתחם ברח' סוקולוב.

בסיום הטקס הודה הרב חנוך זייברט, ראש העיר לצוות שסייע במסירות וביעילות במלאכת הקודש: הרב עזרא אברהם גרין, חבר המועצה וראש מח' המקוואות, הרב חנוך זיידמן, מנהל אגף תשתיות ופיתוח; הרב מנחם מנדל סגל, מנהל מח' המקוואות והרב נתן רוג'וזינסקי, מנהל המח' בעבר. לקידום עבודות הבינוי סייעו גם מר אהרון מחלוף, מנהל מח' החשמל באגף תשתיות ופיתוח של העירייה; מר דוד צלניק, מנכ"ל תאגיד " מי ברק" וצוות התאגיד; מר ישראל לייזר, מנהל מח' חזות העיר באגף תשתיות ופיתוח; מר איזק גורי, קבלן בעל חב' א.ר.א.ג.; י. קוסובר, אדריכלית הבניין.

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה, שפתח והנחה את המעמד, ציין את ההתכנסות למעמד בשעה גדולה- ימים אחדים לפני חג הפסח שכולו קדושה וטהרה ולמטרה גדולה- בינוי מקווה טהרה מרווח ומפואר לרווחת תושבי האזור והסביבה.

בברכה
אברהם טננבוים
מזכיר העירייה ודוברה

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן