ל"ג בעומר: איסור הדלקת מדורות והגעה למירון

השרים אישרו: איסור הדלקת מדורות בל"ג בעומר בכל רחבי הארץ וצימצום ההדלקות בהר מירון. בנוסף הקלות חדשות על קיום בריתות וחתונות. כל הפרטים
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

הממשלה אישרה שורת תיקונים לתקנות שעת חירום (הגבלת פעילות) בהם הגבלות לצורך מניעת התקהלות והדבקה סביב אירועי ל"ג בעומר.

תיאסר הדלקה ושהייה בסמוך למדורות בכל רחבי הארץ, למעט מדורות שיתקיימו בהר מירון תחת הנחיות מיוחדות.

התקנות קובעות כי בתקופה שמיום ה', 7 במאי 2020, ועד ליום ד׳, 13 במאי 2020, תיאסר הדלקת מדורות ברחבי הארץ. בנוסף, תיאסר בתקופה זו השהייה בשטח הר מירון, למעט אנשים הגרים במקום או שנדרשים להגיע למקום במסגרת עבודתם. כמו כן, תיאסר השכרה של צימרים ויחידות אירוח בתקופה זו בשטח הר מירון, לכל אדם שאינו מתגורר במקום. בנוסף נקבע כי בתקופה שמיום ה׳, 14 במאי 2020 ועד ליום א׳, 17 במאי 2020, בשעה 06:00 תיאסר גם כניסה ושהייה באזור המצומצם של קבר הרשב"י והיישוב מירון, וכן השכרת צימרים וחדרי אירוח באזור זה, לאנשים שאינם מתגוררים במקום.

במקום אירועי ל"ג בעומר הנהוגים בכל שנה במתחם קבר הרשב"י בהר מירון יאפשר השר לשירותי דת את קיומן של שלוש מדורות באזור קבר הרשב"י, שיתקיימו על פי היתר מיוחד, בנפרד ובמועדים שונים. מספר המשתתפים בכל אירוע הדלקה לא יעלה על 50 איש. השר לשירותי דת ייתן ייצוג שוויוני לקהילות שונות, לרבות ייצוג הולם לנשים.

עוד קובעות התקנות שאושרו כי לאורך תקופה זו לא תופעל תחבורה ציבורית אל שטח הר מירון, למעט הסעת תושבי המקום והמשתתפים באירועי הדלקת המדורות שהותרו.

על פי התקנות כל הפרה של אחת מהחובות האמורות (שהייה בשטח האסור, למעט מי שהותר לו, השכרת צימר או חדר אירוח בתקופה זו למי שאינו מתגורר במקום, הפעלת תחבורה ציבורית לאזור הר מירון בתקופה האמורה, והדלקה או השתתפות במדורה ברחבי הארץ בתקופה האסורה) – תהווה עבירה שעונשה קנס. 

בהמשך לצו בריאות העם שיחתם בימים הקרובים ע״י מנכ״ל משרד הבריאות, ויתיר התקהלויות במקום פתוח עד 50 איש, נקבע כי ביום א׳ (10.5) תוסר המגבלה על קיום חתונות, לוויות ותפילות של עד 19 או 20 איש.

בנוסף, החל מיום א׳ (10.5) יותר לקיים בריתות במקום סגור עד 19 איש (על אף איסור ההתקהלות החל במבנה).

עוד הותר לקיים טיפול נפשי בקטין גם ללא מסיכה וללא צורך בשמירת מרחק כנדרש בתקנות, כאשר מדובר בטיפול שמעצם טיבו נדרש להתקיים תוך קרבה גדולה יותר בין המטפל למטופל.

בנוסף, הותרה פתיחתם של מכוני כושר וסטודיו לפעילות ספורט או מחול, כך שכמות השוהים המותרת תהיה ביחס של אדם לכל 10 מ"ר (במקום 15) בחדרי הכושר, וביחס של אדם לכל 7 מ"ר בסטודיו. בהפעלת מקומות אלו יש להקפיד על הכללים שנקבעו לשם שמירה על בריאות הציבור במקום ציבורי.

במשרד הבריאות קוראים לציבור להמשיך ולהישמע להנחיות בדבר ריחוק פיזי, עטיית מסכות ושמירה על היגיינה, לשם הבטחת בריאות הציבור והמשך המאבק המשותף בהתפשטות נגיף הקורונה.

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן