מכבי- סיכום פתיחת המרכז הרפואי פנינת חמד בשכונת רוממה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

נחנך המרכז הרפואי החדש של מכבי שירותי בריאות בשכונת רוממה מתוך חמשת המרכזים החדשים שנפתחו בירושלים במהלך השנה האחרונה ● תנופת ההתפתחות של מכבי בירושלים נמשכת במלא העוצמה

מנכ"ל מכבי שירותי בריאות מר רן סער, בטקס פתיחת המרכז הרפואי 'פנינת חמד' בשכונת רוממה ירושלים:
"כולנו צריכים להתפלל שכבוד שר הבריאות הרב ליצמן ימשיך לכהן בתפקידו לפחות עוד שני קדנציות כדי להשלים את מהפיכת הבריאות במדינת ישראל"
נחנך המרכז הרפואי החדש של מכבי שירותי בריאות בשכונת רוממה מתוך חמשת המרכזים החדשים שנפתחו בירושלים במהלך השנה האחרונה ● תנופת ההתפתחות של מכבי בירושלים נמשכת במלא העוצמה
במעמד המכובד השתתפו: שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, הגה"צ ר' שמואל רוזנגרטן ראש ישיבות בעלזא, רבני השכונה, יו"ר הנהלת מכבי פרופ' משה רוח, מנכ"ל מכבי מר רן סער, ראש מחוז ירושלים מר גידי לשץ, ראש חטיבת הבריאות פרופ' נחמן אש, ראש אגף שירות ושיווק במכבי מר יגאל וידאל, מ"מ ראה"ע הרב פינדרוס, ועשרות עסקני רפואה ואישי ציבור
את המעמד פתח והנחה מנהל המרחב מר טל בר אוריון, בדבריו שיתף את הקהל בצורך שהגיע מהתושבים לפתיחת המרכז הרפואי. הצלחנו להוביל את המרכז הרפואי להישגים הגדולים והמרשימים תוך חשיבה והתאמה לצרכי הקהילות הרבות הגרות באזור.
את המזוזה בפתח המרכז הרפואי קבע הרב ברגר שליט"א מרבני שכונת גני גאולה, ובדבריו התייחס לפועלם של עסקני הציבור כאשר ציטט את מאמר חז"ל "וכל העוסקים בצרכי ציבור באמונה הקב"ה ישלם שכרם ויסיר מהם כל מחלה". הרב ברגר איחל הצלחה רבה לכל העוסקים בצרכי הציבור ושיבח את הנהלת מכבי על פתיחת המרכז באזור הזה דבר שמאד התבקש.
הרב אהרן זיכרמן שליט"א דומ"ץ קהל מחזיקי הדת, בנאום שנשא העלה על נס את גודל מעלת העזרה לזולת והבאת שירותי רפואה לציבור. וכי מכבי שירותי בריאות מביאים לא רק את הרפואה הטובה ביותר אלא גם את הצורה הנעימה ביותר של הגשת העזרה בסבר פנים יפות שזה חשוב לא פחות.
יו"ר הנהלת מכבי פרופ' משה רוח ציין כי "אנו מתרגשים מחנוכת המרכז הרפואי החדש, עבורנו זו נקודה משמעותית ביותר בתהליך הרחב שאנו נמצאים בו. הרחבה והנגשה של השירותים לחברי מכבי הן במעלה הראשונה בהנהלת מכבי, הובלנו ונמשיך להוביל ולתת את המענה הרחב ביותר לחברי מכבי בכל המחזות".
מנכ"ל מכבי מר רן סער, ציין בסיפוק רב את פתיחת המרכז החדש והדגיש כי היא עוד שלב בהשגת המטרה שהציבו במכבי והיא הנגשה והתאמת שירותי הרפואה המקצועיים והמתקדמים ביותר לכלל חברי מכבי בכל חלקי העיר. למכבי יש ערך עליון שמנחה אותה והוא חמלה, היא דואגת לבריאותם של כל חבריה. בשנה האחרונה התחלנו להוביל מהפיכה במערכת הבריאות גם בירושלים, ונמשיך בכך בכל העוצמה. הצבנו לעצמינו סטנדרטים גבוהים ביותר בכל הקשור בנושאי רפואה ובריאות.
מר סער התייחס בדבריו לפעילותו הברוכה של שר הבריאות הרב ליצמן, והדגיש "כולנו יודעים שאף שר לא הסכים לקחת על עצמו לנהל את תיק הבריאות, בבחינת 'שומר נפשו ירחק מהם'. היחיד שלקח את זה על עצמו זו הקדנציה השניה הוא הרב ליצמן שרואה בתפקידו שליחות למען תושבי ישראל ואזרחיה ללא העדפת מגזר כלשהוא. אין זה סוד שמערכת הבריאות בישראל היתה לוקה בחסר ומתוקצבת בחסר זה עשרות שנים. ומאז שהוא נכנס לתפקידו הוא חולל מהפך בכל נושא הבריאות והופך כל אבן כדי להשלים חוסרים, כמו זמינות גבוהה והוספת מכשיריmri , רפואת שיניים לילדים, הגדלת סל התרופות, המהפך בבריאות הנפש, והתוכנית לביטוח סיעודי ששר הבריאות שוקד עליו בימים אלו. אחד החוליים במדינה הוא שקדנציה של שר נמשכת שנתיים מקסימום שלש, ואין לו אורך זמן להוציא לפועל את תכניותיו. אך שר הבריאות ממשיך בעקביות להוציא לפועל את יוזמותיו הברוכות שהתחיל עוד בקדנציה הקודמת שלו, כולנו צריכים להתפלל שכבוד שר הבריאות הרב ליצמן ימשיך לכהן בתפקידו לפחות עוד שני קדנציות כדי להשלים את מהפיכת הבריאות במדינת ישראל. זו ההזדמנות שלי להודות לו באופן אישי ובשם הנהלת מכבי ושני מליון ומאה אלף חבריה על פועלו הרב בנושאי בריאות בכלל, לצד העזרה באופן פרטי לכל פונה ופונה. ואני מעיד באופן אישי שהוא ועוזריו פועלים מסביב לשעון לאלפי הפניות המגיעות מידי יום אל שולחנם.

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן שיבח את הנהלת מכבי על מערך שירותי הבריאות הפועל בירושלים. לדבריו, התחרות רק מיטיבה עם האוכלוסייה, היא טובה לכל קופות החולים והמרוויחים העיקריים מכך הם כלל התושבים. הרב ליצמן הדגיש, כי קופת החולים מכבי פועלת בהצלחה בערי מרכז הארץ ואני מאמין ביכולותיה של מכבי להפעיל את הרפואה הטובה והידועה שלהם גם בירושלים. עוד ציין השר כי קצב ההתפתחות של מכבי במחוז ירושלים מרשים במיוחד. בדבריו הביע את הערכתו הרבה שהוא רוחש אל ראש המחוז מר גידי לשץ על פעילותו הנמרצת, וכי סמוך ובטוח שמכבי תגיע להישגים גם בירושלים והסביבה. "ידעתי שמינויו של מר לשץ לראש המחוז ע"י מנכ"ל מכבי תביא להצלחה גדולה של מכבי בירושלים, אין ספק שהתהליכים שהוא הוביל הביאו לתוצאות ברוכות".
שר הבריאות הרב ליצמן התייחס בדבריו למלחמה שהוא מנהל מול האוצר לטובת מערכת הבריאות ואמר, אני יודע שלא כולם רואים בעין יפה את המלחמה היומיומית שאני מנהל לטובת אזרחי ישראל אך איני נרתע מלהביא את התוצאות הטובות ביותר על מנת להציל חיי אדם כמה שיותר. תוחלת החיים במדינת ישראל היא ב"ה מהגבוהים ביותר בעולם, אנו אוכלוסייה שהולכת ומזדקנת ומחויבים לדאוג לקשישים. חובת כיבוד אב ואם הינה חובה מדאורייתא וזה חוצה את כל המגזרים, וחובתי כשר הבריאות להקל על אוכלוסייה זו.
ראש המחוז מר גידי לשץ ציין כי פתיחת המרכז החדש היא נקודת ציון לתושבי ירושלים ולמכבי שירותי בריאות. הנהלת המחוז החליטה להביא את שירותי הרפואה בטובים ביותר לתושבי העיר ומעתה יכולים גם תושבי שכונת רוממה והסביבה ליהנות מהשירותים משירות מקצועי ומתקדם ביותר. התחרות שמכבי פתחה בירושלים הרימה את רמת שירותי הרפואה בכל הקופות ועל כך אנו מברכים. למכבי תודעת שירות, גבוהה ביותר כאשר היא שמה דגש על שירות אישי לכל חבר וחבר. מר לשץ הוסיף כי מכבי אמנם השלימה את האתגר שהיא הציבה לעצמה בפתיחת חמשת מרכזים תוך שנה, אך זה לא סוף פסוק למכבי תוכניות רבות להמשך פיתוח ועיבוי השירותים בהתאם לצורך. והיא עומדת על כך בקשר רצוף עם רבני השכונות על מנת להתאים את השירותים לכלל האוכלסיות.
ראש המחוז הודה להנהלת מכבי וציין שללא תמיכתם והרוח הגבית שלהם מכבי לא הייתה יכולה להגיע למה שהגיע. ובאופן אישי הודה לצוות המחוז ולהנהלת המרכז הרפואי על העבודה המסורה על הצלחתם להוביל את המרכז הרפואי להישגים הגדולים והמרשימים תוך חשיבה והתאמה לצרכי הקהילות הרבות הגרות באזור. וכי התוצאות אכן ניראות בשטח כאשר מאות מצטרפים חדשים בכל מעבר.
מנהל המרכז הרפואי הרב בן ציון וובר ציין בדברי סיום, כי הוא רואה את הסיפוק הרב של החברים וזה לא מובן מאליו, צוות המרכז הזה יחד עם הסגל הרפואי קשובים לכל פנייה על מנת להביא לשביעות רצון החברים.

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן