נתניהו: אנחנו סוגרים את נתב"ג, לכו להתחסן

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print
נתניהו - צילום: חיים צח/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו סוגרים היום את נתב"ג. בניגוד למה שאומרים, אנחנו מקדימים את כל העולם. אף מדינה לא עשתה את מה שאנחנו עומדים לעשות.

אנחנו עושים את זה, אנחנו סוגרים את השמיים הרמטית, למעט חריגים נדירים ממש, כדי למנוע כניסה של מוטציות הנגיף, וגם כדי להבטיח שנתקדם במהירות עם מבצע החיסונים שלנו, "חוזרים לחיים", כדי שתוך זמן קצר נחסן עוד ישראלים.

אני רוצה להדגיש שרק בשבוע הזה, שאנחנו מאשרים בו את סגירת השמיים, אנחנו נחסן עוד כמיליון ישראלים, ובכך אנחנו מבטיחים שהפגיעה של המוטציה, אם היא תיכנס, ופגיעה של וריאנטים נוספים, אם ייכנסו, תהיה קטנה הרבה יותר, וכמובן נוכל לפתוח את הכלכלה שלנו.

עד כה התחסנו כשני מיליון וחצי אזרחים ישראלים במנת החיסון הראשונה, מתוכם כמעט מיליון אזרחים במנת החיסון השנייה.

אני מבקש לפנות לבני ה-60 ומעלה שעדיין לא התחסנו, זה בערך 20% מכם. 80% זו תוצאה יפה מאוד, אבל זה לא מספיק, כי 20% מכם נתונים לפגיעה.

אני מבקש מכם – לכו להתחסן. המטרה שלנו היא להגביר את קצב החיסונים תוך ימים אחדים, אולי כבר מחר או מחרתיים, לרבע מיליון מתחסנים ביום. זה מספר עצום.

בארה"ב עד היום התחסנו כארבעה מיליון בשתי מנות, אנחנו עם 1/40 של האוכלוסייה, חיסנו כבר מיליון בשתי מנות. זאת אומרת שאנחנו מתחסנים בקצב של פי עשרה מארה"ב.

אנחנו בדרך הזו של שמירה על המעטפת החיצונית והתחסנות מסיבית מבפנים.

בהמשך השבוע אנחנו נקיים דיון באסטרטגיית היציאה מהסגר. אני מבטיח לכם שנעשה זאת בזהירות ובאחריות.

אני מבקש לומר משהו לגבי קיום ההנחיות – אני מצפה מכל אזרחי ישראל לשמור על ההנחיות, וזה כולל את כל המגזרים, לרבות המגזר החרדי. אני חייב לציין שרוב המגזר החרדי שומר על ההנחיות, אבל יש יוצאים מן הכלל, ויוצאים מן הכלל שפועלים בצורה בלתי מתקבלת על הדעת. לכן, למי שלא מקיים את ההנחיות – אנחנו נפעל, גם נאכוף את החוק וגם נאכוף כמובן את ההנחיות כפי שצריך בכל מקום.

אני מבקש לומר גם שאני מקדם את החקיקה, אנחנו נביא אותה מחר לכנסת, ביחס לקנסות. זה דבר שמתחייב.

אנחנו מביאים את זה לקריאה ראשונה, כי זה מה שהחוק אומר שיש לעשות בזמן פגרה, אבל הכוונה היא להעביר את זה בקריאה שנייה ושלישית, וללא דיחוי. זו גם ההנחייה שלי, אני מקווה שתשתפו עם זה פעולה.

אנחנו מביאים היום את הסכם כינון היחסים ההיסטורי בין ישראל למרוקו. זה באמת רגע היסטורי, לאחר ארבעה הסכמי שלום עם ארבע מדינות מוסלמיות וערביות בארבעה חודשים.

אני מבקש לברך את מלך מרוקו, מוחמד השישי, על שיתוף הפעולה בינינו. יחד אנחנו מקדמים טיסות ישירות בין המדינות, זה יבוא בקרוב מאוד, קידום שיתופי פעולה כלכליים, מסחריים, טכנולוגיים, וכמובן פתיחת נציגויות בשתי המדינות.

בהזדמנות הזאת אני מבקש לברך שוב את הנשיא ג'ו ביידן, סגנית הנשיא קמלה האריס, על כניסתם לתפקיד. אני מצפה לעבוד עם הנשיא ביידן כדי לחזק עוד יותר את הברית החזקה הזו בין ארה"ב לישראל, ולהרחיב את מעגל השלום בין ישראל לעולם הערבי, למען מזרח תיכון חדש באמת וכמובן, להתמודד גם עם האתגרים המשותפים בינינו, בראשם האיום האיראני".

עוד הוסיף נתניהו:

"השבוע נציין את יום השואה הבינ״ל. קורבנות השואה, שישה מיליון במספר מתוך עמנו, זה מספר שכבר עברנו אותו במדינת ישראל.

אבל יש מי ששואף להכחיד את מדינת ישראל ואומר זאת בגלוי, על בסיס יומי, וזה כמובן משטר האיתולות באיראן. הם מדברים לא על השמדה של עוד שישה מיליון, אנחנו כבר מתקרבים לשבעה מיליון יהודים, והם מתכוונים לנסות להשמיד אותנו באמצעות, בין השאר, פיתוח נשק גרעיני.

הם מלווים את האנטישמיות החדשה בגל שמתנגד למה שאנחנו עושים עם חלק ממדינות ערב, שכבר משנות את היחס לעם היהודי, ליהודים בכלל, וגם למדינת ישראל. הם מלבים אנטישמיות ארסית בכל דרך שהיא, במטרה להשמיד אותנו ולהרוג מיליונים נוספים. זה כמובן מתלווה גם לבעלי הברית המוזרים שלהם, שיש באירופה, שלפעמים הם גם אנטי-מוסלמים, אבל הם שותפים בקו האנטי-יהודי האנטישמי הזה. לכן אנחנו נלחמים גם באנטישמיות.

כשאנחנו מדברים על קורבנות השואה אנחנו לא רק מעלים את זכרם, אלא מעלים את הלקח העיקרי של השואה – כשמישהו אומר שהוא מתכוון להשמיד אותך – קח אותו ברצינות, ותתארגן למנוע ממנו את ההשמדה הזאת. זה מה שאנחנו עושים מסביב לשעון, וזו המטרה הראשונה והחשובה ביותר של מדינת ישראל".

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן