סדנאה לטיפול באילמות סלקטיבית- תכנית 360 לילדים ונוער

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

מאות השתתפו בסדנת מודעות וכלים לטיפול באילמות סלקטיבית

עיריית בני-ברק
הודעה לעיתונות
מאות השתתפו בסדנת מודעות וכלים לטיפול באילמות סלקטיבית
הסדנא נערכה באודיטוריום בבני ברק, ביזמת התכנית 360 לילדים ונוער בעיריית בני ברק וארגון "עזר ומציון" * הבשורה הגדולה שהביאה הסדנה המקצועית: יש תקווה! אפשר לסייע לסובלים לעלות על דרך המלך
מאות נשים – אימהות, מנהלות בתי ספר, מחנכות, מורות, גננות ומטפלות רגשיות, רכשו ידע וכלים בנושא אילמות סלקטיבית, בסדנא שנערכה ביזמת התכנית 360 לילדים ונוער בעיריית בני ברק, ע"י "מרכז מידע וייעוץ" הפועל ב"עזר ומציון".
אילמות סלקטיבית היא תופעה שבה ילדים שיכולת הדיבור שלהם תקינה אינם מדברים במסגרת ספציפית, כגון גן או בית ספר. כדי להוציאם מן התופעה נחוצים ידע מקצועי וגישה נכונה. ההחלטה לערוך את הסדנא התקבלה בעקבות הפניות הרבות המגיעות למרכז המידע והייעוץ של "עזר מציון" בנושא זה. מרכז המידע, המפעיל כל השנה קו פתוח לפניות הורים, אנשי חינוך ואנשי מקצוע, עורך להם סדנאות, ימי עיון וערבי מידע, וכן עורך הרצאות מקצועיות מיוחדות למנהלי ת"תים, עירני לתוכן הפניות ומסיק את המסקנות המתבקשות.
תכיפות הפניות בנושא אילמות סלקטיבית הביאה את מנהלי מרכז המידע למסקנה שעד כה טרם קיבל נושא זה את הבמה הראויה לו, וכך התקבלה ההחלטה על עריכת הסדנא. מאות הפונות שביקשו לשריין להן מקום בה, הוכיחו כי, אכן, מדובר בצורך גדול. מסיבה זו אף הועברה הסדנא מן המקום הקטן שבו תוכננה להיערך לאודיטוריום הגדול בשכונת רמת אלחנן.
בתחילת הערב נשא דברי ברכה קצרים הרב חנניה צ'ולק, יו"ר "עזר מציון". בדבריו תיאר את פעילות "מרכז מידע ויעוץ", הנותן מענה מקצועי במגוון רחב של תחומים ומעניק בלא תשלום מידע והכוונה בעניין ילדים ובני נוער מתקשים ובמגוון נושאים, כגון הפרעות קשב וריכוז, קשיים רגשיים, קשיים התפתחותיים וילדים עם צרכים מיוחדים.
המרכז שומר על אינטגרציה עם כלל נותני השירותים הפועלים ברשויות ובקהילה ומקשר עימם את הפונים. המידע והחידושים בשטח מתעדכנים ללא הרף, והמרכז מציג בפני הפונים אפשרויות מותאמות לשירותי אבחון וטיפול, למסגרות הולמות ועוד. הרב צ'ולק הודה למפעילות המרכז בפועל, לתכנית הלאומית 360 בעיריית בני ברק, שבמסגרתה פועל המרכז.

בשם המרכז נסקר בקצרה נושא האילמות הסלקטיבית ואמרה כי לא הופתעה ממספרן הגדול של המבקשות להשתתף בסדנה, שכן כמי שמשוחחת יום-יום עם הורים ומחנכים הנתקלים בקשיים אצל ילדים, היא הבינה שמדובר בתופעה שצריך לייחד לה ערב שלם ומקצועי.
בהמשך הדברים הודגש השירות הייחודי של מרכז המידע והייעוץ, המעסיק צוות מקצועי ומיומן ונותן את השירות ללא תשלום, באובייקטיביות, מתוך שמירה על דיסקרטיות, בליווי יחס חם ואישי, בין שהפונה מבקש לשמור על אנונימיות ובין שהשיתוף מלא.
את הסדנא המרכזית העבירה הפסיכולוגית רות פרדניק, המטפלת יותר מעשרים שנה בשיטה יחודית בילדים שסובלים מאילמות סלקטיבית. הסדנא, שלוותה בקטעי וידאו ובמצגות, נתנה מבט מקצועי ובהיר על התופעה, המחישה בקווים ברורים את תפקידם של אנשי המקצוע, ההורים והצוות החינוכי בקידום הילד, ואף ניפצה מיתוסים נפוצים הקשורים בנושא. העובדות דיברו בעד עצמן ונסכו תקווה גדולה בלב המשתתפות, באשר ליכולת לסייע לסובלים ולעזור להם לעלות על דרך המלך. בדבריה הדגישה הגב' פרדניק, כי מדובר בנושא רגיש שצריך להיות נתון לטיפולם הבלעדי של מומחים בעלי ניסיון מוכח בתחום.
בערב נשאה דברים קצרים גם העו"סית הגב' פייגי רייניץ, המטפלת בתופעה זו בעיר בני ברק. היא שיתפה את המאזינות בתוצאות מדהימות הניכרות אצל ילדים ששתקו במשך שנים, ובסייעתא דשמיא, בעקבות טיפול שהותאם להם במיוחד, הגיעו לתוצאות מבורכות.
בסיום הערב הודו מאות המשתתפות להרב שמעון קשש, מנהל המחלקה לילדים ונוער והתכנית 360 בעיריית בני ברק ולארגון "עזר ומציון", על יזמתם הברוכה בארגון הערב, שבעקבותיו יצליחו ילדים רבים בעז"ה לצאת ממעגל שתיקתם המעיקה.

בכבוד רב,
אברהם טננבוים
מזכיר העירייה ודוברה

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן