תכנית מתאר לבני ברק

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

הועדה המחוזית לתכנון ולבניה של מחוז תל אביב החליטה להפקיד את תכנית המתאר החדשה לעיר בני ברק שהוגשה לועדה ע"י העירייה שתביא להתחדשות עירונית ותוסיף לעיר 10,000 יחידות דיור חדשות במשך 25 השנים הקרובות, תוך מתן דגש על פיתוח המרחב הציבורי והשטחים הפתוחים.

עיריית בני ברק
הודעה לעיתונות
הועדה המחוזית לתכנון ולבניה של מחוז תל אביב החליטה להפקיד את תכנית המתאר החדשה לעיר בני ברק שהוגשה לועדה ע"י העירייה שתביא להתחדשות עירונית ותוסיף לעיר 10,000 יחידות דיור חדשות במשך 25 השנים הקרובות, תוך מתן דגש על פיתוח המרחב הציבורי והשטחים הפתוחים.
בהתאם לתכנית המתאר החדשה שגובשה ע"י הרב חנוך זייברט, ראש העיר ויו"ר מליאת הועדה המקומית לתכנון ולבניה וע"י הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע וראש אגף ההנדסה, בתכנון משרד אליקים אדריכלים, מגדולי משרדי האדריכלות, יתווספו לעיר בני ברק, המונה למעלה מ-192,000 תושבים, 10,000 יחידות דיור בצפון העיר, בסמוך לפארק הירקון, שיביאו הן להגדלה ברוכה של מספר התושבים והן לבינוי ניכר בצפון העיר, ובכך יוקל מצב הצפיפות הקיים, כיום, בחלק מאזורי העיר.
תכנית המתאר החדשה קובעת כללים והוראות להמשך פיתוח מתחם העסקים באזור ה- BBC , שבין רחוב ז'בוטינסקי לבין רחוב אם המושבות, שבו פוטנציאל של כ-1,5 מליון מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר. שטחים אלו יהיו נגישים במיוחד, בעקבות תחנת הרכבת הקיימת במקום, ביצוע ה"קו האדום" ההולך ומוקם בתקופה זו והכנסתו של ה"קו הצהוב" העתידי בגבולה המערבי והצפוני של העיר. התכנית שמה גם דגש על שיפור התחבורה הציבורית בעיר, שכן המצב, כיום, בתחום זה הוא שריבוי האוטובוסים החולפים במרכז העיר מהווה מטרד משמעותי. כדי לפתור מצוקה זו, נקבע בתכנית מנגנון של מערכת תחבורה ציבורית פנים עירונית, שתנוע במעגלים בין שכונות העיר, תוך התייחסות לשתי תחנות הרכבת המתוכננות על כביש 4, הוספת 8 מסופי תחבורה ציבורית במקומות מרכזיים בעיר וחיבורם לשלוש טבעות תנועה שאטלים, שישרתו את כל שכונות העיר וישיקו למסופי התחבורה הציבורית, וכדברי הועדה המקומית והועדה המחוזית לתכנון ולבניה, "ייעול מערכת התחבורה הציבורית יעודד וישמש זרז להגברת הפעילות העסקית המקומית בתוך העיר".

הגדלת היצע יחידות הדיור בעיר תתבצע בשני אופנים, כשהראשון, הוא הקמתה של שכונה חדשה בת כ- 2000 יחידות דיור בצפון העיר , בסמוך לפארק הירקון, וזאת בהתאם לתכנון האדריכלי, כדי לאפשר לעיר להנות מרובע מגורים חדש ואיכותי שיסייע לעיר לשפר את היצע יחידות הדיור שלה. הדרך השניה להגדלת היצע הדירות הינה קידום תהליכי התחדשות עירונית בחלקה הצפוני של העיר, בתכנית פינוי-בינוי, בשכונות הממוקמות בין רח' ז'בוטינסקי מדרום לבין רחוב אם המושבות, שמהווה את גבולה הצפוני של העיר, וזאת במטרה להגדיל את היצע יחידות הדיור בעיר, תוך פיתוח שכונתי בראיה ארוכת טווח. במסגרת התכנית, כדי להתמודד עם מצוקת השטחים, יכללו מבני המגורים החדשים שטחים פתוחים בקומת הקרקע, שיאפשרו מרחב משחק לילדים ולנוער וניוד שטחי בניה משכונות מגורים צפופות אל צפון העיר.
מומחים בתחומי הנדל"ן- ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי מקרקעין בארץ; אדריכל עדן בר, מבעלי "בר לוי אדריכלים"; חיים מאירוביץ, חבר באיגוד הקבלנים של רמת-גן, גבעתיים ובני ברק וגב' שיר הספרי, מומחית למיתוג ערים, מדגישים כי מדובר בתכנית מתאר רבת- חשיבות של תוספת 10,000 יחידות בשכונה ירוקה ובמיקום אטרקטיבי בסמוך לנחל הירקון, ובשילוב פארק העסקים הענק שבמתחם ה- BBC, כל אלו יביאו למציאות עירונית חדשה ולדרמה מבחינת מיתוגה של העיר.

בברכה,

אברהם טננבוים
מזכיר העירייה ודוברה

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן