אגד – ח"כ הרב ישראל אייכלר בביקור באגד

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

ח"כ הרב ישראל אייכלר בביקור באגד:

"הציבור החרדי דורש התייחסות ראויה לצרכיו בשרותי התחבורה הציבורית."

 

ח"כ הרב ישראל אייכלר בביקור באגד:
הציבור החרדי דורש התייחסות ראויה לצרכיו בשרותי התחבורה הציבורית

"הציבור החרדי הינו משתמש כבד בתחבורה הציבורית ודורש התייחסות ראויה בהתאמת שרותי התחבורה הציבורית לצרכיו. תחבורה ציבורית זמינה ויעילה היא שרות יסודי שהממשלה חייבת לספק לכלל אזרחיה ברמה הגבוהה ביותר. אני חושש מאוד, שאם הציבור לא יחוש בשינוי לטובה בתחום זה ולא יזרימו מספיק אוטובוסים – תהיה התקוממות צרכנית. לא יהיה לציבור הנוסעים מנוס מלרדת לכבישים, להפגין ולהביע מחאתו. אסור להפוך את מצוקת התחבורה למלחמות רחוב". דברים אלה אמר ח"כ הרב ישראל אייכלר, בביקור שערך במטה אגד בבית דגן.
בהגיעו לבניין קיבל את פניו יו"ר מזכירות אגד שערך עמו סיור בתערוכה העומדת בסימן "מחוברים למורשת – מחוייבים לעתיד" המציגה בתמונות את ההיסטוריה של אגד מאז יסודה לפני 82 שנה ועד ימינו. תערוכת הצילומים המוצגת בכל אחת מקומות בית אגד מציגה את תולדות אגד בכל שנות קיומה. "ההיסטוריה של אגד משולבת בתולדות הישוב היהודי בארץ ישראל. אגד בגלגוליה השונים שסיפקה שרותי תחבורה ציבורית לישוב – היא חוליה מרכזית בהתפתחות המדינה. ההיסטוריה של אגד הינה למעשה תולדות התחבורה הציבורית בישראל", אמר אבי פרידמן.
במהלך הביקור שמע סקירות מקיפות על פעילות אגד ומכלול נושאים הקשורים בהפעלת שרותי התחבורה הציבורית מפיו של אבי פרידמן יו"ר מזכירות אגד ומנהלים בכירים בתחום התנועה, פניות הציבור ועוד.

משמאל לימין – מר אבי פרידמן יו"ר מזכירות אגד, ח"כ הרב ישראל אייכלר ומר יצחק זיטולני מנהל משאבי אנוש באגד
את פרק הסקירות פתח יו"ר מזכירות אגד, שסקר את פעילות אגד לנוכח האתגרים העומדים לפתחה. "אגד ניצבת כיון בצומת מכרעת בחיי הארגון. בתחום התחבורה הציבורית אגד מצטיינת ביכולות גבוהות מאוד בתחום שרותי התחבורה, במיומנות המשאב האנושי, ביכולת הלוגיסטית להפעיל מערך רחב היקף של תחבורה ציבורית ובהנהגת טכנולוגיות חדישות בניהול 2,800 האוטובוסים העומדים לרשותה. ללא אגד לא יתכנו שרותי תחבורה ציבורית במדינה. כל תשתיות התחבורה הציבורית בנויות ומבוססות על אגד. לצד זאת אגד עוברת מהפכה ארגונית משמעותית מאוד שתכליתה לשמר את מקומה כגורם המרכזי והמוביל בתחום התחבורה הציבורית. עוד ציין, כי אגד משקיעה משאבים רבים בתחום הבטיחות ומפעילה ניידות ונוסעים סמויים למעקב אחר חריגות בתחום הבטיחות.
בהתייחסו לצרכי התחבורה של הציבור החרדי אמר אבי פרידמן, שציבור הנוסעים ראוי להתייחסות אחראית בתחום שרותי התחבורה הציבורית. אגד עושה הכל כדי לספק את הצרכים המיוחדים בתחום זה בהתחשב במגבלות הקיימות. בחברות המפעילות את התחבורה הציבורית חסרים כ-4,000 נהגים דבר המשפיע על זמינות הנסיעות.
ח"כ הרב אייכלר המשמש כיו"ר וועדת הכנסת לפניות הציבור גילה עניין רב במערכת פניות הציבור החדישה שהופעלה לראשונה החודש באגד. המערכת החדישה מאפשרת טיפול מהיר ויעיל בפניות הציבור ומחישה את ברור התלונות. מצגת אחרת הציגה את דרכי הטיפול של אגד באבדות ומציאות. בהקשר זה צויין, שהנוסעים החרדים מרבים לשכוח באוטובוסים תשמישי קדושה, מגבעות, פרטי לבוש ועוד. המערכת הממוחשבת מאפשרת רישום מיידי של כל חפץ שנשכח תוך מאמץ לאתר את הבעלים אם מצויים פרטים מזהים כל שהם.

מר אבי פרידמן יו"ר מזכירות אגד וח"כ הרב ישראל אייכלר מול אחד המייצגים ההיסטוריים בבית אגד
בדברי הסיכום חזר ח"כ הרב אייכלר והדגיש את תלותו הרבה של הציבור החרדי בשרותי התחבורה הציבורית. "המדינה משקיעה עשרות מליונים בקווי לילה ריקים מנוסעים. גם בשעות היום, חברות התחבורה הציבורית מבצעות אלפי קילומטרים בקווי אוטובוס חצאי ריקים. רק לאזורים החרדים אין מספיק אוטובוסים, אפילו ביום. לא אחת אני רואה מאות אנשים ממתינים בתחנות. יש להתאים את סדרי התחבורה הציבורית גם לחרדים. תחבורה ציבורית מסובסדת מכספי משלמי המיסים וגם מכספנו. המציאות בשטח זועקת ככתב אישום חמור, נגד כל האחראים למצוקת התחבורה".
ח"כ הרב אייכלר, כמי שעוקב אחר פעילות אגד שנים רבות, הביע התרשמותו החיובית מפעילותו וממחוייבותו של הארגון לשינויים ולשיפורים. "אגד כבוגר אחראי וכוותיק בהפעלת תחבורה ציבורית משמש דגם חיקוי לחברות התחבורה הציבורית שהחלו בפעילותן בשנים האחרונות. אין ספק כי המוניטין והנסיון הרב שנצבר באגד מעניק לארגון את היכולות להתאים עצמו לדרישות משתמשי התחבורה הציבורית ובכלל זה הציבור החרדי, שהוא משתמש כבד בשרותי התחבורה הציבורית". בדבריו העלה שורה של נושאים שהתקבלו בעקבות פניות הציבור לוועדת הכנסת שבראשותו.

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן