הודעה לעיתונות- תרגיל עם אלמ אמי אולו, מפקד מחוז דן

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

עיריית בני ברק ומחוז דן שבפיקוד העורף פועלים, בהמשך לשיתוף הפעולה ההדוק והמעולה ביניהם, לקידום פיתרונות משותפים בתחומים מגוונים לשעת חירום

עיריית בני ברק
הודעה לעיתונות
"עיריית בני ברק ומחוז דן שבפיקוד העורף פועלים, בהמשך לשיתוף הפעולה ההדוק והמעולה ביניהם, לקידום פיתרונות משותפים בתחומים מגוונים לשעת חירום, בהתחשב בצרכיה היחודיים של העיר"- כך סיכמו הרב חנוך זייברט, ראש העיר ואל"מ אמי אולו, מפקד מחוז דן, במסגרת תרגיל רב משתתפים לשדרוג ההערכות למצבי חירום.
הרב חנוך זייברט, ראש העיר סקר, בפתח הישיבה, את מכלול הפעילות העירונית בנושאי חירום כאבטחת מוסדות חינוך, הפעלת מוקד חירום, מל"ח-משק לשעת חירום, פס"ח-פינוי, סעד, חללים; קשר הדוק עם הצבא, המשטרה וכוחות הצלה, שמירה ואבטחה והדגיש כי בניגוד לערים אחרות, מקבלת העיר 40% מצרכי המים שלה מבארות מקומיות, כך שגם במקרה של הינתקות מחב' "מקורות" בשעת חירום יש לעיר פיתרונות לאספקת מים לתושבים, ואכן, בתרגיל שנערך פעל מערך המים המקומי של העירייה בהצלחה מירבית.
אל"מ אמי אולו, מפקד מחוז דן סקר בפני המשתתפים את המצב הביטחוני השורר כיום והצפי של כל הגופים העוסקים בטיפול בעורף בתקופות כאלו, ובין היתר, חשוב ביותר הוא הידוק הקשר בין פיקוד העורף לבין הרשויות המקומיות, להכנת האוכלוסיה ע"י הערכות, הדרכה והסברה בהתאם, וכמו כן קידום תכנית הפיקוד להפעיל תוך שנים אחדות, התרעה לכל תושב בביתו על מצבי חירום. האלוף שיבח את פעילות אגף החירום של עיריית בני ברק בתחומים רבים ומגוונים, בסיועו של הרב חנוך זייברט, ראש העיר ובהנהלת מר חיים נוגלבלט וצוותו.

במהלך התרגיל עמדו המשתתפים על חשיבות שיתוף הפעולה העירוני עם ארגוני החסד והעמותות הפועלים בעיר, וכפי שהוכחה יעילות שיתוף הפעולה בתקופת מלחמת לבנון השניה, כאשר ניתן סיוע משמעותי ביותר לאוכלוסיה גדולה שהגיעה מחוץ לעיר אל העיר בני ברק, בתחומים כארוחות חמות ולינה במרכזי קליטה שנפתחו בבתי"ס.
מר חיים נוגלבלט, מנהל אגף שירותי חירום של העירייה סקר את תכניות העבודה במרכז ההפעלה העירוני לשעת חירום הפועל במקלטי העירייה, הממוגן במערכת סינון אב"כ ומותקנות בו מערכות קשר, מחשוב וטלפונים המקושרים למרכזיה העירונית. המרכז, שעבר לא מכבר שיפוץ כללי ויסודי שודרג למערכות קשר ומחשוב מתקדמות ביותר, מגובה בגנראטור הנכנס לפעולה במקרה של הפסקת חשמל. בהקשר לאספקת חשמל כללית בעיר, הוא הוסיף, כי בשעת חירום קיימת אספקת חשמל עצמית בשבתות ובחגים ע"י גנרטורים שכונתיים גם למוסדות ציבור ומוקדי חירום. מנהל האגף גם סקר תחומי פעולה יחודיים לעיר בני ברק להערכות למצבי חירום, כהקמת שמונה מכלולים – מים, הנדסה, תשתיות, לוגיסטיקה, משאבי אנוש, מידע לציבור, חינוך ואוכלוסיה, וכמו"כ הקמת מטה מתנדבים עירוני, המבוסס על עמותות החסד ופורום של ראשי ארגוני המתנדבים.
מטעם הצבא נטלו חלק בתרגיל בנוסף למפקד מחוז דן גם אל"מ יגאל הקשר, מפקד נפת שומר; סא"ל יהודה פיקסלר, מפקד יקל"ר – יחידה לקישור בין הצבא לבין העירייה; משה חג'בי, מנהל רח"ל- רשות חירום לאומית במחוז דן; גב' ורדה וירז'בינסקי, מנהלת מח' מל"ח- פס"ח בעירייה.
בכבוד רב,
אברהם טננבוים
מזכיר העירייה ודוברה

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן