מומחיות מרכז הייעוץ של מטרנה, מגישות לכם מקבץ טיפים שימושיים, לחזרה רגועה לשגרה לאחר חגי תשרי

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

מומחיות מרכז הייעוץ של מטרנה, מגישות לכם מקבץ טיפים שימושיים, לחזרה רגועה לשגרה לאחר חגי תשרי
'אחרי החגים' …

כיצד נקל על התינוק את החזרה לשגרת המעון
מומחיות מרכז הייעוץ של מטרנה, מגישות לכם מקבץ טיפים שימושיים, לחזרה רגועה לשגרה לאחר חגי תשרי
'אחרי החגים' הגיע, עם כל השמחה שיש בחגים הנפלאים של חודש תשרי המשרים עלינו תחושה של התחדשות, של משפחתיות קרובה, של קהילה, אין ספק שבתום החגים יש גם תחושה של הקלה וציפייה להתחיל באמת את השנה, לפחות בכל הקשור להסתגלות הילדים לגנים ולמעונות. חשוב לזכור שסדר יום מקנה תחושת בטחון ורוגע לילדך, כי כשהוא יודע מה צפוי לו במהלך היום, הוא הופך רגוע יותר. הדבר נכון אף יותר ברגעים בהם התינוק נראה באי שקט או בוכה, השגרה מאפשרת לנו ביתר קלות לזהות מה המקור לבכי או אי השקט: האם אלו איתותי רעב, אי נוחות או פשוט עייפות.
בימים הבאים, אנו ממליצים לחזור ולקיים את שגרת היום בכל הנוגע לשעות האכלה, מנוחה ושעת השכבה -החזרה ל'טקסים' המוכרים בשעות תעניק לו את הביטחון הדרוש לו.

שעות שינה סדירות מסייעות להתפתחות תקינה:
אחד הדברים הראשונים המשתבשים בחופשה, הוא שעות השינה והקימה: השינה היא מרכיב משמעותי בהתפתחות תקינה של תינוקות ופעוטות ובמהלכה מתקיימים בגוף תהליכים כגון הפרשת הורמונים המקדמים גדילה ועיבוד תהליכי זיכרון ומידע. אבל כדי שהתינוק ישן באמת "כמו תינוק" לא מספיק להקפיד רק על שעת השכבה לשנת הלילה, אלא גם על שעות ערות ומנוחה לאורך כל היום. שמירה על זמני האכלה, מנוחה ומשחק קבועים יכולה לעשות את מרבית ההבדל בין תינוק עצבני לרגוע. בנוסף, אנו ממליצות לכם לא לוותר על קיום "טקס השכבה" קבוע שיכול לכלול אמבטיה ולאחריה סיפור ו'קריאת שמע', על מנת להקל על המעבר לשנת הלילה.
שגרת אכילה ועידוד התנסות באכילת מזונות חדשים:
תינוקות הם סקרנים ואוכל חדש הוא חוויה עבורם וסביב גיל חצי שנה הם גם מוכנים התפתחותית להתחיל ולאכול מזונות מוצקים מעבר להזנה הטבעית או לתחליף החלב. אבל כולנו מכירים את הקטנטנים שמעווים פרצופם, מסיטים את המבט הצידה וסוגרים את הפה כאשר אנחנו מציעים להם מזון ההההההההההההההההחדש. כדי להקל עליהם ולהגדיל את פתיחותם להתנסות במזון חדש כחלק מתפריט המעון, הקפידו קודם כל לייצר אוירה רגועה ומעודדת התנסות כבר בבית, וימי החופשה הם מצוינים לשם כך: תנו לתינוק להרגיש בטוח עם המאכלים שהוא מכיר ואוהב, הקפידו שימשיך לקבל את ההזנה הטבעית או את תחליף החלב שעדיין המהווים את עיקר התפריט היומי, ותוך כדי אפשרו לו לנסות טעמים ומרקמים החדשים בשעות שהוא ערני ורגוע, בעת שהוא עדיין לא רעב מדי. גם אם הוא לא מתלהב ,אל תמהרו להסיק שהוא לא אוהב את מה שנתתם לו וזכרו שמחקרים מראים שתינוקות רבים זקוקים להצגה חוזרת ונשנית של מזונות חדשים אפילו עד 20 פעמים (!!!) עד שהם מתרגלים אליהם.
חיזוק ההגנה החיסונית:
השילוב של חזרה לגנים עם בוא הסתיו מלווה לרוב גם בעליה בתחלואה בקרב תינוקות. חשוב להבין שעל אף אי הנעימות לתינוק (ולכם ההורים) החשיפה לחיידקים דווקא מסייעת לחיזוק המערכת החיסונית ולכן אין צורך להקפיד יתר על המידה ולשמור אותו בתנאים 'סטריליים'. אחת הדרכים המומלצות לחיזוק ההגנה הטבעית של התינוק היא העשרת תזונת התינוק, באופן יום – יומי קבוע במוצרים המכילים פרוביוטיקה – אותם חיידקים ידידותיים התורמים להבשלת מערכת החיסון פרוביוטיקה מצויה בחלב אם, אך במידה וזו אינה מתאפשרת באופן בלעדי והתינוק ניזון מתחליף חלב, רצוי לבחור בכזה המכיל פרוביוטיקה, כמו בתחליפי החלב למהדרין של מטרנה.

מטרנה מאחלת לכל בית ישראל חורף בריא וחזרה לשגרה נעימה!

יש לך עוד שאלות? את מוזמנת לפנות למומחיות של מטרנה:
המרכז לייעוץ תזונתי של מטרנה שיחת חינם.
שעות הפעילות: ימים א-ה 8:00-20:00, יום ו וערבי חג 8:00-12:00

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן