מפגש חברי כנסת ונציגים בנושא תחבורה ציבורית בבני-ברק

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

מפגש חברי כנסת ונציגים בנושא תחבורה ציבורית בבני-ברק

עיריית בני-ברק
הודעה לעיתונות
צוות מקצועי של עיריית בני-ברק ומשרד התחבורה יגבש תכנית לפיתרון בעיות התחבורה הציבורית בעיר, ובשלב ראשון- לגבי קווי התחבורה הבינעירוניים המרכזיים- כך סוכם במפגש רב-משתתפים, שהתכנס באולם הישיבות של העירייה, בראשות ח"כ דב חנין במסגרת ועדת משנה לתחבורה ציבורית של הכנסת ובראשות הרב חנוך זייברט, ראש העיר מטעם העירייה.
בדיון שעסק במצב עומסי התחבורה הציבורית בבני-ברק והצורך בקידום מהיר של פיתרונות למצב השורר, כיום, השתתפו גם ח"כ הרב ישראל אייכלר, יו"ר הועדה לפניות הציבור של הכנסת; ח"כ הרב יעקב אשר; הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע; הרב מנחם שפירא, סגן רה"ע; הרב מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה וראש האגף לתשתיות ולפיתוח; ח"כ תמר זנדברג; צוות בכיר של משרד התחבורה ונציגי עמותות העוסקות בתחומי תחבורה ציבורית. הדיון בבני-ברק התקיים בהמשך לסיור ועדת המשנה לתחבורה ציבורית של הכנסת גם בעיריות רמת-גן וגבעתיים.
הרב חנוך זייברט, ראש העיר הדגיש בישיבה, כי עם כל הרצון של העירייה למצוא פיתרונות הולמים לתחבורה ציבורית להגיע לעיר ואליה, לא יתכן שמופעלים 164 קווי תחבורה, מבלי לשתף את העירייה ומבלי לתאם עימה כלל, כשהפיתרון העירוני הוא הוצאת כל התחבורה הבינעירונית מרחובות העיר לתחנה מרכזית אחת והפעלת שאטלים של אוטובוסים גדולים ורחבים, כפי שבימי חג הפורים מופעלת שיטה דומה בהצלחה, לנוכח המוני האוטובוסים המציפים את העיר. כמו"כ חזר ראש העיר על חיוניות פתיחת יציאה נוספת מהעיר ברחוב אברהם בן דוד, ובכך להקל על עומס התנועה בצומת "קוקה קולה" ובדרכים המובילות אליו.

ח"כ הרב יעקב אשר הטעים כי העיר בני-ברק, המונה למעלה מ- 194,000 תושבים, הינה מוקד מרכזי לאוכלוסייה החרדית מכל רחבי הארץ, ויש בה גם אזור מסחרי ומשרדי המושך מבקרים רבים, וכל אלו מביאים לעיר עתירת תחבורה ציבורית, ומשום כך על משרד התחבורה, כמשרד העוסק, בין היתר, גם בתחבורה הציבורית, חובה שלא להתעלם מהפיתרונות המוצעים וגם להעמיד תקציבים הנחוצים לקידומם.
ח"כ הרב ישראל אייכלר, יו"ר הועדה לפניות הציבור הזכיר, כי במסגרת תפקידו, הוא מקבל פניות רבות של תושבים מהעיר ומחוצה לה הקוראים לקידום פיתרונות למצב השורר בתחבורה הציבורית, ומשום כך הוא קרא למשרד התחבורה לקדם את הפיתרונות המוצעים ע"י העירייה למציאת שטחי תחנות מוצא לאוטובוסים ולפתיחת יציאה נוספת מהעיר.
הרב מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה וראש האגף לתשתיות ולפיתוח טען בישיבה, כי לא יתכן מצב שמשרד התחבורה מאשר פתיחת קוים, בלא להגיע לכל תיאום עם העירייה לא לגבי מסלולי הקווים ולא על מיקום תחנות האוטובוסים, כאשר ברור שאנשי העירייה חיים את נושאי העיר יום-יום ומכירים יותר מכל גורם אחר את הפיתרונות המתאימים למצב התחבורתי.
מר גבי נבון, ראש תחום תכנון תחבורה ציבורית במשרד התחבורה סקר את מצב התחבורה העירונית והבינעירונית בבני-ברק ומסר כי מתבצעות, מידי יום, כ- 6200 נסיעות של אוטובוסים, באמצעות 162 קווים לכל רחבי הארץ, מצפת שבצפון ועד לדימונה שבדרום ולערים רבות במרכז הארץ. כמו"כ מתבצעות בעיר אלפי נסיעות פנימיות.
בחלקו האחרון של הדיון סוכם על מינוי צוות מקצועי בכיר של העירייה ושל משרד התחבורה לגיבוש הצעות לקידום הפיתרונות למצב התחבורתי, ועל הצוות להגיש את המלצותיו-מסקנותיו לועדת המשנה לתחבורה ציבורית עד לתחילת מושב החורף של הכנסת.

בכבוד רב,

אברהם טננבוים
מזכיר העירייה ודוברה

בתמונה: חלק ממשתתפי ישיבת ועדת המשנה לתחבורה ציבורית של הכנסת באולם הישיבות של עיריית בני-ברק. משמאל לימין: ח"כ דב חנין; הרב חנוך זייברט, ראש העיר; ח"כ הרב יעקב אשר; ח"כ הרב ישראל אייכלר; הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע; הרב מנחם שפירא, סגן רה"ע; הרב מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה.

 

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן