"נזכור ולא נשכח": השואה והקורונה

זכירת האנשים מאחורי המספרים, ההתעללות האכזריות ודימוי תחושות שואה גם לימינו בעיתות קורונה בימים ששורדי שואה מסוגרים בבתים. "לזכור ולא לשכוח" • טור אישי
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print
צילום: מיקי שפיצר - עיצוב fy

השואה: אין מילים לתאר את הזוועה של העם היהודי ,את הפרעות את ההתעללות, הכל מסתכם במילה אחת – השואה .

המספר שש מיליון נשמע לנו כמו מושג טכני ,( למרות שמדובר בכמעט שמונה מיליון ) ,היום בימינו גם כשהמתים מסומנים במספר ממחלת הקורונה ,בוא לא נשכח שמאחורי כל מספר עומד אדם שמאחוריו עומדת משפחה ,בימינו עוד עומדת מאחוריו משפחה אז גם המשפחה נכחדה .

בשואה האיומה איבדנו כמות בלתי נתפסת של אנשים .

האכזריות הנאצית , הסדיסטיות שלא הבחינה ולא פסחה על נשים זקנים וטף , על אף אחד.

הכל התחיל בגלל אדם עם אנטישמיות טהורה בלי שום מחשבה השמיד והרג בלי חשבון, ואסור לשכוח את מכחישי השואה שאומרים שלא היה פה כלום ,לא היה שואה לא היה תאי גזים ,לא היה משרפות ,לא היו מכשירים לריסוק עצמות וכו'. ובואו לא נשכח שדור השואה הולך ונכחד ,בעוד עשר שנים אולי 15 כבר לא יהיה בעולם אנשים מעדות ראשונה שהיו בשואה ,לכן אסור לנו לשכוח מדי שנה בשנה עלינו להזכיר את השואה את התופת את האכזריות שהתאכזרו לאבותינו , ולכן אף על פי שכולנו בבתים עדיין לא נשכח את הזוועות.

בתקווה שעד יום השואה בשנה הבאה נזכה להתאחד עם משפחתנו, בביאת משיח צדקנו.

שואת 2020

בימים כתיקונם הצפירה ביום השואה באה לתזכר אותנו על האיומה שבמלחמות בני עמנו ,העמידה דומם והדגלים בחצי התורן עושים את העבודה, השנה כמעט ואפשר היה לוותר על זה, השואה כאילו קיבלה חיות משל עצמה והיא כנוכחת ועומדת כאן ברחובותינו בעיקר בשערי בתי הדיור המוגן בגיל הזהב בו שוהים רבים משורדי המלחמה הארורה ההיא ובכלל מהדור שהולך ונעלם, ועכשיו בקצב הקורונה הוא מהיר יותר , לחלקם המצב מזכיר מציאות דומה לתקופה האפילה ההיא ולחלקם התקופה ההיא נותנת כוח לאתגרי וקשיי הימים האלה כי מה זה להיות סגור בבית עם אפשרות למשלוחי מזון מוכן או גולמי עד דלת הבית לעומת שהייה בחורף אירופאי קפוא ביער ללא תנאים הגיונים ובפחד מוות כפשוטו מאימת הצורר הנאצי וקל וחומר במחנות ההשמדה בעצמם.

גם במצב הקשה הזה שעשרות משפחות מהציבור החרדי בפרט ומעם ישראל בכלל איבדו את יקיריהם במגפה השואה עדיין תישאר סמל למה שעברנו כעם וכמובן לגבורה והתקומה שבאה בעיקבותיה גם השנה למרות הקושי האישי וההגבלות ניזכר כולנו במה שעשה לנו העמלק הנאצי , נזכור ולא נשכח ,נכבד ונבנה עולם מוסרי וטוב יותר.

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן