פיתוח מסלולים לתחבורה ציבורית בבני-ברק

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

פיתוח מסלולים לתחבורה ציבורית בבני-ברק

עיריית בני-ברק
הודעה לעיתונות
מועצת עיריית בני-ברק אישרה, לא מכבר, את הצעת הרב חנוך זייברט, ראש העיר לאשר הסכמים עקרוניים לפיתוח מסלולים לתחבורה ציבוריים ברחובות שונים, כאשר הפירוט למסלולים ומיקומם יקבע, סופית, בהמשך במו"מ בין מומחי תחבורה עירוניים, באמצעות האגף העירוני לתשתיות ולפיתוח לבין צוות מקצועי במשרד התחבורה.
בפתח הדיון, הדגיש הרב חנוך זייברט, ראש העיר כי ברצונו לדווח על סיכומים עקרוניים עם משרד התחבורה, למרות שבהתאם לחוק אין חובה להביאם לאישור המועצה, אך הוא רואה חובה מוסרית להביא את הנושא בפני חברי מועצת העירייה.
ראש העיר ציין, כי אין זה סוד שכבר במשך שנתיים מתנהל מו"מ עם משרד התחבורה להסדרת כבישים בבני-ברק, כאשר בשנה האחרונה נכנס במשרד התחבורה תחום "מהיר לעיר", ולא מכבר נפגשו נציגי המשרד וחברים בועדת משנה של ועדת הכלכלה של הכנסת שעסקה בכך עם ראשי עיריות בני-ברק, רמת-גן וגבעתיים לקידום העניין, כאשר העיקרון שהוצג ע"י עיריית בני-ברק, היה שלא לבצע מסלולים לתחבורה ציבורית שייאלצו לדחוק רכבים פרטיים לתוך השכונות הצפופות.
בין ההסכמות שכבר נתקבלו היה לקבוע נתיב ימני לתחבורה ציבורית במשך שעות אחדות ביום ברח' ב"ג, בצפון העיר, שיהווה המשך לרחוב זה העובר גם בערים גבעתיים ורמת-גן וימשך קילומטרים, וזהו תוך ביטול כניסה לאזור התעשייה.
ההצעה עסקה גם שגן ורשא ייהפך למעין תחנת אוטובוס אחת גדולה, כשכלי-רכב פרטיים יירדו לתוך גן ורשא וייצאו מצידו השני, ובאמצעות רמזור יירדו ישר לרחוב רבי עקיבא. כמו"כ במקום המצב, כיום שברחוב הרב קוטלר עולים רכבים פרטיים למעלה, וחלקם יורדים למטה, יירדו כל הרכבים הפרטיים ברחוב הרב קוטלר, ייצאו מרחוב הרב ש"ך בחזרה החוצה לרחוב רבי עקיבא, הרב ש"ך יעבור להיות בקטע מרחוב הרב קוטלר עד רחוב רבי עקיבא לארבעה מסלולים ודו-סטריים. כדי לשפר את המצב בקטע, תתבצענה גם חניות ברחוב.

בעיה אחרת שהועלתה בדיונים היתה התנגדות משרד התחבורה שרכב פרטי המגיע מכיוון רחוב אהרונוביץ יכול לפנות לרחוב חזון-אי"ש, ולצורך זה הציע משרד התחבורה שכלי-רכב יכנסו מכיוון רחוב רבי עקיבא לרחוב אלישע, ולכך התנגדה העירייה, כדי שלא להעמיס על רחוב זה. כדי לפתור בעיה זו, הוצעו שתי חלופות: או שרחוב ראב"ד ישנה את כיוונו לכיוון ההפוך מהיום, ואז במקום שהרכבים יכנסו לרחוב הרב קוטלר, הם ייכנסו לרחוב ראב"ד, וממנו לרחוב הרב דסלר, או להפוך את כיוון התנועה ברחוב רש"י, ומי שייצא מרחוב הרב ש"ך ייצא ממול.
הקטע השלישי הנמצא הדיונים הוא הרחבה ושיפוץ רחוב נחמיה יותר לכלי-רכב פרטיים עד לכיוון קריית ויז'ניץ, ואילו הקטע שפונים מרחוב חזון-אי"ש שמאלה לרחוב עזרא ויסעו בו רק אוטובוסים עד רחוב דמשק אליעזר, חוץ מאלה שמתגוררים במקום.
אשר להצעת משרד התחבורה שמכיוון שכונת רמת-אלחנן לא תותר כניסת כלי-רכב פרטיים לרחוב אהרונוביץ, לכך הביעה העירייה התנגדות נמרצת כדי למנוע הפניית כלי-הרכב הללו לשכונות באזור, ובעקבות זאת נתקבלה הסכמת משרד התחבורה שמי שיוצא משכונת רמת-אלחנן ומי שמגיע מרחוב אהרונוביץ יוכל לנסוע בהמשך הרחוב, ואילו מי שנוסע ברחוב עזרא, כיוון שהוא כבר נמצא בו, ייצא מרחוב רבי ישמעאל או הרחובות שבסביבה.
הרב חנוך זיידמן, מנהל האגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה הדגיש שההצעות מדברות על נתיב אחד לתחבורה ציבורית ונתיב אחד לכלי-רכב פרטיים, אך כל הפרטים הנמצאים בדיונים מקצועיים יוכלו לפעול רק במקומות שיש בהם שני מסלולים- אחד לציבורי ואחד לפרטי, משני הכיוונים. משום כך, במסגרת זו, היתה ההצעה להעביר את כלי-הרכב הפרטיים לרחוב הרב קוטלר, משם לצומת רחוב רש"י שהכיוון בו ישתנה, משם לצומת ברטנורא שבו יפעל רמזור, אך שוב כל אלו הן הצעות שנבדקות ע"י צוותים מקצועיים מהעירייה וממשרד התחבורה. בד בבד, העירייה מבהירה, כי כל ההצעות המועלות הן בגדר שלב ראשוני, כשהמגמה המרכזית היא להוציא את כל התחבורה הציבורית מהעיר, להקים מסוף מרכזי בשולי העיר ולהפעיל את מערכת התחבורה הבינעירונית באמצעות שאטלים.
הרב מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה וראש האגף לתשתיות ולפיתוח הדגיש בדבריו בישיבת המועצה, כי התכנית של משרד התחבורה "מהיר לעיר" למתן עדיפות לתחבורה ציבורית בערי גוש דן התעכבה בגלל התנגדות ראש העיר, שלא לקבלה בצורה שהוצעתה, כדי שלא לגרום לעומס של כלי-רכב פרטיים שיופנו לרחובות צרים, וביחוד בעיר ברוכת ילדים כבני-ברק. להערכתו, מדובר בתכניות, המוצעות כעת, שתבאנה להקלה בתחבורה בעיר.
הרב גדליהו בן שמעון, חבר הנהלת העירייה שיבח בישיבת המועצה את השינוי שבוצע באמצעות האגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה הפיכת רח' השלושה מחד- סטרי לדו סטרי, ובכך הוקל , באורח ניכר, מצב התנועה ברחוב ובסביבה.
רו"ח אהרון אדלר, גזבר העירייה התייחס להיבטים הכספיים שבתכניות המוצעות, כשמדובר בפרוייקט של הממשלה בעיריות באזור, בעלות כספית של כ- 110 מליון שקלים, בביצוע חב' "נתיבי איילון", והתכנון הוא בשיתוף מלא עם העירייה. בתקציבים שיתקבלו ממשרד התחבורה תוכל העירייה, לבצע שדרוג משמעותי של כבישים רבים, בנוסף לאלו שהעירייה ביצעה באחרונה במימונה, כולל מדרכות, כולל תאורה חדשה.

בכבוד רב,
אברהם טננבוים
מזכיר העירייה ודוברה

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן