דואר ישראל ממשיך להשתפר: גידול של 22% ברווח הנקי 19.5 מיליון שקל בחציון הראשון של שנת 2016

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

דואר ישראל ממשיך להשתפר: גידול של 22% ברווח הנקי
19.5 מיליון שקל בחציון הראשון של שנת 2016

· נמשכת מגמת הרווחיות בדואר ישראל: גידול של 22% ברווח הנקי מול חציון מקביל אשתקד
· נמשכת מגמת שיפור השירות בדואר ישראל: צמצום של כ-50% בזמני ההמתנה בסניפי הדואר: 9 דקות בממוצע בחציון, לעומת 18 דקות בחציון מקביל, ללא ימים חריגים.
· נמשכת ההתייעלות התפעולית של דואר ישראל: ירידה של 470 משרות מול חציון מקביל אשתקד כחלק מתוכנית ההבראה בשיתוף האוצר וארגון העובדים.

חברת דואר ישראל מפרסמת היום את הדו"חות הכספיים לחציון הראשון של 2016, לאחר אישור דירקטוריון החברה.

סך ההכנסות של החברה ירדו בחציון הראשון של 2016 ב-2% והסתכמו בכ-901 מיליון שקל, לעומת כ-921 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות נובעת בעיקרה מירידה מתמשכת במשלוח דואר מסורתי, כחלק ממגמה כלל עולמית של מעבר לדואר אלקטרוני ותשלומים באינטרנט. בחציון החולף פחתו ההכנסות בתחום הדואר המסורתי בכ-7% בהשוואה לחציון המקביל אשתקד. מאידך, חלה עליה של 32% בהכנסות מחבילות ומשלוחים מחו"ל, מול חציון מקביל, שפיצתה ברובה על הירידה בהכנסות משירותי דואר מסורתי.
סך עלות המכירות ירדו בחציון בכ-2% והסתכמו בכ-813 מיליון שקל, לעומת כ-831 מיליון שקל בחציון מקביל אשתקד. הירידה בעלות המכירה נבעה בעיקרה מירידה בהוצאות השכר בעקבות הצמצום בכוח האדם, אשר קוזזה בחלקה בגידול בעלויות התפעול שנבע מהשקעות החברה לשיפור השירות והתבטא בעליה בהוצאות הפחת, תשלום עמלות לסוכנויות דואר שנפתחו בחציון, הוצאות בגין פתיחת מרכזים למסירת דברי דואר ואחזקת מערך המחשוב.

הרווח הגולמי בחציון הסתכם בכ-88.5 מיליון שקל, לעומת כ-90.3 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי בחציון עמד על כ-39 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-424 מליון שקל בחציון מקביל אשתקד, שכלל את הוצאות הפרישה של העובדים בחציון הראשון של שנת 2015.

הרווח הנקי בחציון צמח ב-22% והסתכם בכ-19.5 מיליון שקל, לעומת כ-15.9 מיליון שקל בחציון מקביל אשתקד, ולעומת הפסד של 447.2 מיליון שקל בחציון מקביל אשתקד, כולל הוצאות הפרישה של העובדים.

ה-EBIDTA (בניכוי הוצאות פרישה משנת 2015) עמד על כ- 98 מיליון שקל (10.9% מההכנסות), לעומת כ-97 מיליון שקל (10.6% מההכנסות) בתקופה מקבילה אשתקד.

חברת דואר ישראל ממשיכה בהתייעלות תפעולית; מספר המשרות בחציון ירד ב-470 משרות מול חציון מקביל אשתקד, וזאת כחלק מתוכנית ההבראה בדואר ישראל, שנעשתה בשיתוף ארגון העובדים ומשרד האוצר. בנוסף זמני ההמתנה השתפרו ב-50%, ועמדו בחציון הראשון של 2016 על כ-9 דקות בממוצע, ללא ימים חריגים, לעומת כ-18 דקות בחציון מקביל אשתקד. בחציון הראשון של השנה נפתח מרכז דוורים אזורי חדשני מסוגו בעיר ראשון לציון, שמאחד תפעולית את חלוקת הדואר בערים ראשון לציון וחולון ומאפשר חסכון בנדל"ן ובעלויות תפעול, לצד תנאי עבודה טובים יותר לדוורים, וקיצור זמני חלוקת הדואר בבתי הלקוחות.

כמות החבילות הנכנסות מחו"ל המשיכה לצמוח גם בחציון הראשון של 2016, ועמדה על כ-24 מיליון חבילות, לעומת כ-17.5 מיליון חבילות בחציון מקביל אשתקד.

היקף ההשקעות בחציון עמד על כ-24 מיליון שקל, בדומה לחציון מקביל אשתקד, ועיקרן הושקע בשיפור השירות כדוגמת פתיחת מרכז הדוורים האזורי בראשון לציון והשקת מערכת SMS חדשה, שמעדכנת את הלקוחות עם הגעת החבילה לסניף הקרוב לביתם.

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: "החברה נמצאת בעיצומה של תוכנית רפורמה עסקית רחבת היקף, שמטרתה בין היתר שיפור השירות ללקוח והחזרת דואר ישראל לפסי צמיחה עסקית. למרות ששנת 2016 היא שנת מעבר אשר לא תוכננה להיות רווחית במסגרת תוכנית ההבראה, עובדי החברה ומנהליה עשו את הבלתי יאמן והצליחו להצעיד את החברה להצלחה עסקית בחציון, וזאת עם כמות כח אדם קטנה משנה שעברה ועם היקפי פעילות הולכים וגדלים בתחומי הסחר המקוון, שירותי הבלדרות ובנק הדואר. לדואר ישראל תרומה עצומה בהורדת יוקר המחיה באמצעות הסחר המקוון מחו"ל, ואני מאמין שזהו מנוע צמיחה משמעותי שיאפשר לדואר ישראל להמשיך לצמוח ולהשתפר עוד יותר גם בשנים הקרובות".

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "התוצאות העסקיות של החציון מעידות על החזרת אמון הציבור בדואר ישראל, כאשר המאמצים הרבים שהשקענו בשיפור השירות בחודשים האחרונים נותנים את אותותיהם. בחציון האחרון צמצמנו משמעותית את זמני ההמתנה והגברנו את שביעות רצון הלקוחות באמצעות הארכת שעות הפעילות של סניפים רבים עד השעה 20:00, השקת אפליקציה לזימון תורים, והרחבת מרכזי מסירת החבילות באמצעות שותפים עסקיים מובילים כגון שופרסל, המשביר לצרכן, ניו פארם, עזריאלי, ביג, פיצה האט ועוד".

גולדשטיין הוסיף עוד, "כיום אנו מציעים איסוף חבילות בכ-300 מרכזי מסירה ברחבי הארץ במיקומים נוחים, ללא המתנה בתור ובשעות פתיחה ארוכות, זאת בנוסף לכ-750 יחידות דואר ברחבי הארץ. בחציון הראשון של השנה חולקו לדוורים מאות סמארטפונים ואופניים חשמליים אשר מסייעים להם לחלק את הדואר ביעילות ובמהירות, ונפתח מרכז הדוורים אזורי בראשון לציון שמקצר את זמני חלוקת הדואר ללקוחות באזור ראשון לציון וחולון ועוד. אנו נערכים להמשך הגידול בהזמנת חבילות מחו"ל ובחודשים הקרובים צפויים להשיק בעיר מודיעין בית מיון נפחי מהגדולים בעולם, שיקלוט וימיין כ-100 מיליון חבילות בשנה."

לפרטים נוספים: נוי קדם, ראש מערך התקשורת וההסברה, דואר ישראל 050.5200509
דוחות מאוחדים על רווח או הפסד

לתקופה של שישה חודשים שהסתיימה
לתקופה של  שלושה חודשים שהסתיימה
לשנה שהסתיימה
ביום 30 יוני
ביום 30 יוני
ביום 31 בדצמבר
2016
2015
2016
2015
2015
בלתי מבוקר
בלתי מבוקר
מבוקר
אלפי ש"ח
אלפי ש"ח
אלפי ש"ח
הכנסות ממכירות ומתן שירותים 901,288 920,880 439,510 453,493 1,841,606
עלות המכירות ומתן השירותים
812,779
830,578
399,256 397,494 1,653,618
רווח גולמי 88,509 90,302 40,254 55,999 187,988
הוצאות מכירה ושיווק 13,228 15,691 7,016 9,471 30,575
הוצאות הנהלה וכלליות 43,059 45,902 22,107 21,903 94,677
הכנסות אחרות, נטו 6,777 10,494 352 5,098 21,051
רווח תפעולי לפני הוצאות
בגין פרישת עובדים
38,999 39,203 11,483 29,723 83,787
הוצאות בגין פרישת עובדים   — 463,104   —   —
463,104
רווח (הפסד) תפעולי 38,999 (423,901) 11,483 29,723 (379,317)
הכנסות מימון 7,628 6,638 5,109 5,035 16,480
הוצאות מימון
24,125
26,944
12,336 14,031
51,853
רווח (הפסד) לפני מיסים על ההכנסה 22,502 (444,207) 4,256 20,727 (414,690)
מיסים על ההכנסה
3,000
3,000
1,500
1,500
6,000
רווח נקי (הפסד)
19,502
(447,207)
2,756
19,227
(420,690)

 

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן