בני ברק מודל לחיקוי

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

בני ברק מודל לחיקוי

עיריית בני ברק
הודעה לעיתונות
מעולם לא היו כותרות כה אוהדות לראש עיריייה חרדי, כפי שעשה זאת השבוע העיתון הכלכלי הידוע "גלובס" להרב חנוך זייברט, ראש עיריית בני ברק, אך לצערנו, פורסם באחד מכלי התקשורת ציטוט של מילים אחדות מתוך הידיעה שאין להן כל אחיזה במציאות"- כך הגיב אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה לבקשת תגובה של עיתונאי למלים ש"מדיניות העירייה היא עיר מלוכלכת", כשלעומת המילים הבודדות הללו שהן תוצר של סלפן או ליצן, כל מאות השורות האוהדות לראש עירייה חרדית בעיתון כלכלי מפורסם, לא קיבלו כל ביטוי.
בכתבה, בת עמודים אחדים, שפורסמה ביום שני, כ"ו בתמוז ה'תשע"ו (1,8,16), בעיתון "גלובס", מאת העיתונאית שלומית צור, תחת הכותרת "עירו ותורתו", מופיעה כותרת משנה גדולה במלים אלו: "עם אזור תעסוק מבוקש, תכנית גרנדיוזית, תקציב מאוזן וקופת ארנונה תופחת, הרב חנוך זייברט ראש עיריית בני ברק, משאיר מאחור את ימי העוני והועדה הקרואה, הוא מציע את הדרך שלו לפיתרון משבר הדיור, ויכול ללמד כמה ראשי ערים חילוניות שיעור בתורת הפיתוח האורבני".

בהתייחסות לתכנית הפיתוח של העיר מפרסם העיתון, כי על רקע המצוקה בשטחים בעיר, יזמה העירייה תכנית מתאר חדשה לעיר, שאותה ערך האדריכל צדוק אליקים, והופקדה לפני כחודש, ומטרתה תוספת 10,000 דירות לבני ברק ואמורה לאפשר לעיר 230,000 נפש עד שנת 2035. בתכנית שהוגשה לועדה המחוזית ע"י הרב חנוך זייברט, ראש העיר , יו"ר הועדה המקומית לתכנון ולבניה והרב אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ולבניה, בשיתוף מקצועי של אדריכל ישראל קשטן, מהנדס העיר, תוספת הדיור תמומש באמצעות תכנית שהופקדה לאחרונה על קרקע של רשות מקרקעי ישראל וכוללת הקמת 1,900 יחידות דיור חדשות בצפון העיר, בסמוך לפארק הירקון ו-1500 יחידות דיור חדשות במתחם פיג'ו ברחוב הרב כהנמן.
אשר לתדמית הכלכלית של העירייה נכתב בכתבה, כי טעות היא לחשוב היום שבני ברק הינה עיר עניה, ותדמית זו התאימה ללפני שבע שנים, כשהעירייה עמדה על סף קריסה כלכלית ולגירעון מצטבר של 275 מליון ₪, שהינם 40% מהתקציב השנתי.
לעומת זאת, מוסיף העיתון, לאחר תכנית שעברה העירייה עומד אחוז הגביה כיום, מ-70% ל-90%, הגירעון ירד ל-95 מליון ₪ שהינם 1% מהתקציב השנתי, שיעור ההשתתפות הממשלתית בתקציב השוטף, בקיזוז חינוך ורווחה, הוא 17% בלבד, ואלמלא מלוות בעבר היתה עיריית בני ברק נחשבת לעיר עצמאית.
אחד הגורמים לשיפור הכספי של העירייה נמצא בנתוני הארנונה במגדלי המסחר והעסקים במתחם BBC בצפון העיר, כאשר, כיום, היקף ההכנסות במבנים אלו צפוי להגיע ל-25 מליון ₪, ובעוד שנים אחדות הוא יעבור את 80 מליון בשקלים. כיום, כל יזם שבונה מגדל אחד באזור מקים עוד, וכך גם חב' ב.ס.ר הקימה את מגדל ב.ס.ר 2 ,3, 4 והיא מחפשת מגרש לב.ס.ר נוסף, וזאת בהמשך להקמת מחלף "אם המושבות" ששיפר משמעותית את מצב התחבורה, וכיום ממוקמים במגדלים השונים גופי עסקים גדולים כבל"ל, מיטב דש ועוד, וכל זאת בנוסף לתכנית לעוד 1,5 מליון מ"ר שטחי תעסוקה נוספים.
את כל המידע החיובי והאוהד הרב שפורסם בעיתון , כמובן, לא טרח כלי התקשורת לפרסם , אלא רק הביא ציטוט שלא היה ולא נברא, ממקורב של ראש העיר, שמדיניות ראש העיר היא שהעיר תמשיך להיות מלוכלכת, רק כדי שלא לחרוג מהאיזון הפיננסי. במציאות ראש העיר, ואף ראש עיר בארץ, כמובן, לא ישמיע דברים מסוג זה, אלא כל מה שראש העיר אומר הוא שיש, כמובן, להוסיף שיפורים בתחומי התברואה , והעירייה עוסקת בכך הן בעבודות התברואתיות והן במסע ההסברה על חשיבות שמירת הניקיון, אך להוסיף, בשלב זה, עוד מליוני ₪ לתברואה בלתי אפשרי על חשבון תקציבים חיוניים נוספים כחינוך, פיתוח תשתיות שהגיע למימדים מרשימים בסלילת כבישים, מדרכות, שיפור תאורה ושדרוג גינות, רווחה, שיטור עירוני, תרבות ועוד.
בברכה,
אברהם טננבוים
מזכיר העירייה ודוברה

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן