כללית טבריה: יום בדיקות דם לתינוקות נערך למען קידום בריאות ואיתור אנמיה הניתנת לטיפול קל ומהיר

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

כללית טבריה: יום בדיקות דם לתינוקות נערך למען קידום בריאות ואיתור אנמיה הניתנת לטיפול קל ומהיר

עשרות תינוקות הגיעו השבוע, בלוויית אימותיהן למרפאת 'אהל יעקב' בטבריה, כדי לעבור בדיקה מהירה מאוד, קלה ונטולת כאב על מנת לוודא אם התינוק סובל מאנמיה.
אנמיה היא שם כולל לכמה מחלות שהמשותף לכולן הוא תכולה נמוכה של המוגלובין בדם או חסר בתאי דם אדומים שיכולים לשאת את ההמוגלובין.
תפקידם של תאי הדם האדומים הוא לשאת חמצן שקשור לברזל לכל אחת מרקמות הגוף, ובד בבד להרחיק מהן פחמן דו־חמצני, שהוא מוצר פסולת של הרקמות.
הסיבה השכיחה ביותר להתפתחות אנמיה בקרב ילדים היא חוסר בברזל. התינוק נולד עם רמה גבוהה של המוגלובין, והוא מתפרק במהלך החודשיים או שלושת החודשים הראשונים לחייו. הברזל שמשתחרר מכדוריות הדם האדומות של היילוד נותר בגוף ומשמש לייצור דם עד גיל שישה או תשעה חודשים.
תינוק הסובל ממחסור בברזל עלול לפתח בגיל הילדות ירידה בכושר הקשב והריכוז, בעירנות ובהישגים בלימודים.

גב' סגולה כהן, מנהלת מרפאת 'אהל יעקב' שהתוודעה לחשיבות ביצוע הבדיקה דווקא בטווח הגיל שבין 9 חודשים ועד שנה וחצי והחליטה לעשות צעד חשוב למען קידום בריאות התינוקות ולקדם את ביצוע הבדיקה החשובה המאפשרת מניעת אנמיה בילדים.
"שמעתי מפי רופאת הילדים עד כמה חשוב למנוע אנמיה בתינוקות וכי יש לכך אפקט מתמשך על פני כל גיל הילדות", היא מספרת, "מאחר ואימהות לא תמיד מקפידות על ביצוע הבדיקות בזמן, יזמנו פניה אל האמהות המשויכות למרפאה שלהן תינוק בגיל המתאים וזימנו אותן לבדיקה. הבאנו לבורנטית מומחית שביצעה את בדיקת הדם באצבע של התינוק, כך שתוך 30 שניות מרגע הכניסה של התינוק לחדר האחות הוא כבר היה בחוץ".
הבדיקות שהתקיימו בשיתוף צוות הסיעוד של המנהלת זכו לההיענות יפה מאוד וכל האימהות המוזמנות הביאו בתאריך המיועד את ילדיהן לבדיקה.
בין התינוקות שנבדקו היו כאלה שכבר זוהו בעבר כאנמים וטופלו ועתה נבדקו על מנת לוודא שהטיפול בוצע בהצלחה ורמת ההמוגלובין בדמו של התינוק תקינה. תינוקות שנמצאו אנמים קיבלו טיפול מתאים.
לאור הצלחת יום הבדיקות, צפוי קיומו של יום בדיקות נוסף לאחר החגים, זאת לאור מאמציה של 'כללית' לטובת קידום הבריאות של לקוחותיה.

 

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן