כללית מחוז חיפה והגליל המערבי בתנופת התחדשות ופיתוח

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

כ- 750 אלף לקוחות מרוצים – בכירי המומחים בבתי החולים המקבלים אותך במרכזים רפואיים גדולים לין וזבולון – בית חולים כרמל מקבצות כללית – ניידת לביצוע בדיקות MRI – מרכזים לבריאות הילד ולבריאות האישה עם מגוון מומחים תחת קורת גג אחת- מכונים להתפתחות הילד- נציגי קשרי קהילה הפרוסים ברחבי המחוז

מחוז חיפה והגליל המערבי הינו המחוז הגדול ביותר בארץ ומשרת קרוב ל-750 אלף איש. מדובר בהרכב אוכלוסייה מגוון ביותר, עם דרישות וצרכים שונים. מחוז חיפה והגליל מציע את כל סוגי מתן השירות, החל ממרפאות קטנות במושבים ובכפרים ועד למכונים ומרכזי בריאות מהגדולים בארץ, דוגמת לין בחיפה וזבולון בקריות. מעבר לכך, ניידת שמבצעת בדיקות MRI מגיעה עד למרפאות כללית בכרמיאל, נהריה, הקריות ולין, כדי להקל על הנזקקים לבדיקות ולחסוך מהם את הצורך בהגעה לבית החולים. אם המטופלים בכל זאת זקוקים לתנאי בית חולים, עומד לרשותם בית החולים כרמל בחיפה מקבוצת הכללית, אשר מקבל ציונים גבוהים ביותר במדרג בתי החולים בארץ שעורך משרד הבריאות.
הגבולות הגיאוגרפיים של המחוז רחבים, כאשר בצפון הם נושקים לראש הנקרה, במערב מגיעים לים התיכון, במזרח – העמקים ויוקנעם ובדרום – יישובי חוף הכרמל. בין לבין, תמצאו אזורים בהם קימת קהילה חרדית פעילה ומשגשגת הנהנית משירותים מיטביים כמו שרק 'כללית' יודעת לתת ובהם: נהריה, מעלות, כרמיאל, רכסים, עכו, קריית אתא וכמובן – חיפה. במספר מרפאות באזור דאגה כללית להפעיל מרפאות שבת לכל אותם אנשים הזקוקים לטיפול רפואי בליל שבת או בעיצומה של יום שבת קודש.
מחוז כללית חיפה הולך ומתפתח, מטבע התפתחות האזור. יוקנעם זוכה לפריחה ומרפאה רב תחומית בהיקף שאין כדוגמתו באיזור תפתח שם את שעריה. בשכונות חדשות קמות באזור חיפה והקריות ואזור הצפון בכלל נמצא בתנופת פיתוח שירותי רפואה מטעם כללית. בכל שכונה חדשה ונקודות ישוב נוספת מכירים הצעירים בעובדה ש'כללית' היא הכי טובה למשפחה ובוחרים להצטרף לקופת החולים הגדולה במדינה.
מאז נכנסה מנהלת המחוז והמרחב פרופ' מ"ק חן שפירא לתפקידה שינה המחוז את תפיסת ההסתכלות שלו ואימץ גישה חדשה. הדברים אמורים בהפיכת המחוז למרחב, כלומר: התנהלות משותפת של בית החולים כרמל והשירות במרפאות הקהילה המופעלות על ידי המחוז.
לניהול של מרחב יש יתרונות רבים על פני ניהול מחוז והמטופל זוכה בדרך זו לרצף טיפולי על ידי אותם רופאים העובדים גם במרפאת הקהילה וגם בבית החולים, שכן רבים מהם משמשים כצוות רפואי הן בבית החולים כרמל והן במרפאות כללית במחוז.
לשם דוגמה נציג אדם שרופא מעלה חשש כי הוא חולה במחלקה אונקולוגית. אותו מטופל אינו צריך לתהות מה דרך הטיפול הטובה ביותר עבורו ולנהל מרדף אחר תורים קרובים ולמלא טפסים ולברר בירורים. לרשותו עומד מערך המשותף למערכת במרפאה ולמערכת בבית החולים והוא מגיע לבית החולים לסדרת בדיקות ובעת השחרור יוצא עם המלצות לטיפול המשך. הצוות שדן בעניינו הינו צוות משותף ותוכנית הטיפול אחידה. הוא זוכה לשירות אישי של מתאמת שירות המחוברת למזכירות המחלקה האונקולוגית בבית החולים כרמל, מסייעת ומלווה אותו גם בהיבטים האדמיניסטרטיביים של תאום תורים וקבלת אישורים ועוד.
כך גם מערך הלידה עובד גם הוא בשיתוף פעולה מלא עם הרפואה בקהילה. מרבית הרופאים במרכזי בריאות האישה הם גם רופאי בית חולים, הם מלווים את האישה במהלך ההיריון כך שכאשר אישה מגיעה ללידה, ה"תיק" שלה כבר מוכר במחלקת היולדות ונחסכות ממנה שאלות רבות וזמן יקר נחסך.
שאיפתה המתמדת של פרופ' מ"ק שפירא להעניק רפואה טובה יותר לתושבי האיזור נוגעת, כמובן, גם לציבור החרדי, שכאמור מתגורר במעלות, ברכסים, בחיפה, בנהריה, כרמיאל, בעכו ובקרית אתא.

רק לאחרונה נכנס לתפקידו החדש כמנהל קשרי לקוחות במחוז, הרב עדיאל בוארון, וגב' רבקה בר, המוכרת לכל תושבי האזור ממשיכה אף היא לתרום את חלקה. בימים אלה נציגה חרדית נוספת נקלטה במרפאת מעלות, מתוך רצון לאפשר לתושבים לפנות אל אדם הקרוב ללבבם ומבין את צרכיהם.
יצאנו לסקור את מרפאות 'כללית' בשכונות השונות באזורים החרדים במחוז חיפה וגליל מערבי ומצאנו מרפאות מרווחות ומטופחות, בעלות גישה נוחה, ומציעות נוחות מירבית בקבלת השירות נציגות השירות מעניקות מענה טלפוני ומטפלות במיומנות רבה בצרכים השונים של המבוטחים המגיעים למרפאות או היוצרים קשר טלפוני. החשוב מכל – מרפאות המציעות את מיטב המומחים הן בתחום הרפואה הראשונית והן בתחום הרפואה המקצועית.
מעבר למרפאות השכונתיות, מפעילה 'כללית' במחוז חיפה והגליל המערבי מרכזי בריאות גדולים בתחום הרפואה היועצת, כאשר הבולטים והגדולים בהם הם מרפאת לין בחיפה ומרכז רפואי זבולון בקריות, המתפקדים כ"מיני בית חולים". במקומות אלה ועוד ניתן לקבל רפואה יועצת תחת קורת גג אחת, שירות רפואי בהתמחויות רבות ושונות כגון: כירורגיה, קרדיולוגיה, עור, עיניים ועוד. מבוצעים בהם ניתוחים ובדיקות פולשיות באמצעות מיכשור חדיש ובחדרי ניתוח מתקדמים ולאחר מספר שעות שהייה במיטות ההשהייה במקום שב המטופל או המנותח לביתו. ניתוחים רבים
שבעבר בוצעו רק בבית חולים, מבוצעים כיום במרכזים הרפואיים של כללית, כמו למשל ניתוחי קטרקט. המנותח נהנה מסביבה רגועה, ניתוח המבוצע רק על ידי מומחה, קרוב למקום המגורים וחשוב מכל- עם הרבה פחות סיכון להיחשף לזיהום צולב.
יצוין כי למרות שמדובר במרכזים רפואיים גדולים ומקיפים במיוחד, השירות במרפאות הוא אישי וזה מה שעושה את ההבדל בין שירות טוב למצוין.
זאת ועוד, במרפאות השונות ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי מתקיימת פעילות מקיפה בתחום הרפואה המונעת, כגון: ימי פעילות לילדים בהם הילדים גם מוזמנים לקבל חיסוני שפעת, אחיות ורופאים המובילים סדנאות ייעודיות לחולי סוכרת ומשוחחים עימם על דרכי טיפול, תזונה נכונה ובדיקות נחוצות, סדנאות גמילה מעישון ללתא תשלום, קבוצות הליכה בחינם בהנחיית מאמני כושר של כללית, הזמנה באופן יזום לביצוע בדיקות לאיתור מוקדם, כמו בדיקות ממוגרפיה ועוד.
כללית דואגת לאוכלוסיה בכל גיל ומפעילה מרפאות גריאטריות לאוכלוסיה הקשישה, מפעילה מערך טיפולי בית לחולים מרותקים ועורכת סדנאות לקשישים לשימור הזיכרון, מניעת נפילות ועוד.
ברור לנו כי הקופה שמלווה אותך בכל שלב חיים, יום ולילה ודואגת להתאים את השירות לצרכים של האוכלוסייה ברגישות רבה היא ללא ספק כללית.

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן