מטרנה- טיפ מהיועצות של מרכז הייעוץ של מטרנה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

הורים לתינוק ראשון? 5 מומחיות מרכז הייעוץ של מטרנה עם טיפים ל-5 ה-אתגרים בגידול תינוקות בחודשי חייהם הראשונים.

באדיבות: המרכז לייעוץ תזונתי של מטרנה

גזים, התזונה של התינוק, שינה לא סדירה ובכי הם כמה מהתמודדויות של כל הורה לתינוק שמאתגרות במיוחד בילד הראשון. הבשורה הטובה: עד שיגיע הבייבי השני, כבר תהיו מנוסים ובטוחים!
תינוק חדש מביא איתו אין סוף דילמות, שאלות ורגעים של מבוכה וחוסר אונים. אל תדאגו, אתם תתמודדו בהצלחה עם כולם; כשיגיע השני, כבר תרגישו מומחים ותייעצו להורים צעירים וחדשים שנפגשים עם הקשיים בפעם הראשונה. ובכל זאת, לכולם יש פעם ראשונה. מומחיות המרכז לייעוץ תזונתי של מטרנה מציגות 5 טיפים להתמודדויות הכי נפוצות של הורים לתינוקות.

1. גזים – הטיפים של רננה מזרחי – דיאטנית קלינית, מנהלת מדעית של מטרנה
בחודשי החיים הראשונים סובלים רבים מהתינוקות מגזים ובשמם הרפואי –קוליק, המוגדר כבכי פתאומי ולא מוסבר הנמשך כ-3 שעות ביום, לפחות 3 פעמים בשבוע ולמשך שבוע ויותר. מדובר בתופעה שכיחה שהינה טבעית ומתרחשת אצל תינוקות רבים (יונקים או כאלו שאוכלים מבקבוק), וכל עוד התינוק גדל ומתפתח היטב אמנם אין סיבה לדאגה אבל בהחלט יש מקום להרגעה.
מה עושים? מבחינה תזונתית – במידה והתינוק יונק, יש להמשיך בכך כמובן. מכיוון שלא הוכח כי קיים קשר ישיר בין מזונות שהאם אוכלת לבין גזים אצל התינוק אין סיבה להגביל יותר מדי את התפריט של האם המניקה. אפשר לנסות להימנע ממוצרי חלב למשך מספר ימים, ולעקוב אחרי התינוק. אם ניכרת הטבה, אפשר להמשיך בתפריט שאינו מכיל חלב ומוצריו ולהקפיד על נטילת תוסף סידן על מנת למנוע חוסרים.
במידה והתינוק ניזון מבקבוק, כדאי להשתמש בפטמת בקבוק עם חור קטן המאפשר זרימה מבוקרת וכן לוודא שהיא תהיה מלאה בנוזל כדי למנוע בליעת אוויר. לשם כך יש להחזיק את הבקבוק כשהוא במנח מאוזן שמאפשר האכלה בקצב נכון יותר. עשו הפסקות מדי פעם לנשימה ולשחרור אוויר (גרעפס).
חשוב להאכיל את התינוק כשהוא מתחיל להראות סימני רעב ולא לחכות עד שיהיה רעב ממש, כדי שלא יאכל מהר מדי ויעמיס על קיבתו. זכרו שלא כל בכי משמעו רעב, והימנעו מריבוי ארוחות שעלול להחריף את הקוליק.
במידה והתינוק ניזון מתחליף חלב מומלץ לבחור בכזה המיועד להקלה על העיכול במיוחד לתקופה זו, כמו מטרנה מהדרין ספיישל שהינו בעל הרכב ייחודי קל לעיכול, דל לקטוז ובתוספת פרוביוטיקה התורמת להבשלת המעי ולהפחתת תחלואה במערכת העיכול ועם הרכב שמנים ייחודי (בטאפלמיטט) שהוכח מחקרית כתורם לעיכול קל, ליציאות רכות ולהפחתת משך הבכי בכ-50%!
עיסויים עדינים בבטן וכן תנועה, אם על ידי הליכה עם התינוק במנשא או על כדור הפיזיו, יכולים גם הם לעזור.
2. שינה – הטיפים של דבורה הדר – יועצת שינה מוסמכת
כולנו שמענו על התינוק שישן כמו 'תינוק' מגיל 0, אבל רובנו לא זכינו להכיר אותו באופן אישי. רוב ההורים הטריים סובלים בעיקר מחוסר שינה, וגם אם אחרי כמה חודשים העניינים יתמתנו קצת והתינוק ילמד לישון פרקי זמן ממושכים יותר, הרי שבחודשים הראשונים אין יום ואין לילה. לנושא הלילות אין, כמובן, פתרון קסם. בחודשים הראשונים התינוק אמנם ישן מעל ל-10 שעות ביממה אבל ללא תבנית מסודרת של יום ולילה. כיועצת שינה אני ממליצה להתחיל לעבוד עם תינוקות על הירדמות עצמאית רק מגיל חמישה או שישה חודשים. ולכן, בינתיים פשוט התאזרי בסבלנות ונסי לקבל את כל העזרה שאת יכולה, כזו שתאפשר לך לקחת הפסקות קצרות של מנוחה ולצבור אנרגיה.

3. האכלה – הטיפים של שרון לפיד – דיאטנית קלינית
מתי הוא אכל ומתי הוא צריך לאכול שוב? האם נתתי יותר מדי, ועכשיו תכאב לו הבטן? האם העובדה שהוא פלט מסמנת שהוא אכל יותר מדי? תינוק קטן מעלה שאלות גדולות בנוגע לתזונה שלו, כיוון שקשה מאוד לקבל ממנו משוב מהימן בנושא משמעותי כל כך. בגדול, אם בבדיקות התקופתיות בטיפת חלב התינוק שלכם עולה יפה בעקומות ואם אתם מחליפים לו כ-6 חיתולים רטובים ביום, אתם יכולים קצת לשחרר. זכרו שהוא נולד עם מנגנון טבעי של רעב ושובע והוא יודע הכי טוב לווסת את הכמויות שהוא צריך לאכול ולכן תנו לו לאכול לפי דרישה וכבדו את סימני הרעב והשובע שלו – למדו לזהות האם הוא בוכה מרעב או מסיבה אחרת ומנגד אל תנסו להמשיך ולהאכילו במידה והוא מראה לכם שהוא כבר שבע (מוציא את הבקבוק מהפה, מסובב את הראש הרחק מהאוכל, סוגר את הפה).

4. שכיבה על הבטן – הטיפים של ליאת הרצוג – מנהלת המרכז ליעוץ תזונתי
בכל ביקור בטיפת חלב תישאלו על ידי האחות האם וכמה זמן שוהה הבייבי שלכם על בטנו בזמן שהוא ער. הורים לתינוקות פחות ערניים וקפיציים לא אוהבים את השאלה הזו מהסיבה שהתינוקות שלהם לא אוהבים את התנוחה הזו ויש אף כאלו שבוכים בכל פעם כשמשכיבים אותם על בטנם. מה עושים? מתעקשים. שכיבה על הבטן כשהתינוק ער, ולו לזמן קצוב ומוגבל בכל יום, תורמת תרומה משמעותית להתפתחות המוטורית שלו, להתפתחות שרירי החזה והכתפיים שלו, ויש לה השפעה מכרעת על ההתקדמות שלו לקראת זחילה, עמידה והליכה בהמשך. השכיבו אותו על הבטן והניחו מול עיניו משחקים שימשכו את תשומת לבו, נסו לשכב מולו כשפרצופכם קרוב לשלו ולדבר אליו על מנת שיחוש בקרבתכם מה שיחזק את בטחונו ואת הסיכוי שירים את עיניו (ואת ראשו תוך כדי).
5. שיניים – הטיפים של מירה יצהר – יועצת מטרנה
הגזים נגמרו? ברוכות הבאות, שיניים! העינוי החדש של התינוק ושלכם בקיעת שיני החלב הקטנטנות והחמודות שידירו מעיניכם שינה בלילות. גם לכאבי שיניים יש כל מיני פתרונות – עיסוי עדין של החניכיים עם האצבע, שימוש בנשכנים לתינוק, מתן מזונות קרים ומרגיעים, ותרופות סבתא– ואם כל אלו אינם מספקים ניתן להתייעץ עם הרופא בדבר מתן משככי כאבים. וכמו שאר הצרות שפירטנו כאן, גם זו תעבור – ותשאיר מאחוריה רק זיכרונות חמוצים-מתוקים של התחלה מבלבלת ומאתגרת לחיים חדשים, שעוד יהיו בהם הרבה-הרבה רגעים של אושר.

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן