נירלט – ההתחדשות של תשרי באוויר…

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

נירלט – ההתחדשות של תשרי באוויר…

שנה חדשה עומדת בפתח, קולות של התחדשות מהדהדים מכל כיוון, ומה כמו צבע טרי ורענן כדי להרחיב את הלב וליצור תחושה של רעננות והתחדשות בבית. צביעת הבית מקנה תחושת ניקיון שלא דומה לשום שינוי אחר שנעשה בחלל, הזדמנות לפתוח דף חדש ונקי. צבע מידית משנה את התחושה בחלל וממלא באנרגיה. נירלט מגישה לכם את הדרך הנוחה לצביעת הבית עם כל הטיפים לנירלוט קל ומהנה!

1. השלב הראשון הוא כמובן בחירת הצבע והתאמה נכונה של הגוון לחללי הבית השונים:
יש לחשוב על צבעים שיתאימו לעיצוב הקיים , לאווירה שאני רוצה ליצור בבית, לרהיטים ולצורך של כל חלל.
מניפת הצבעים היא אמצעי עזר מעולה לבחירת צבעים לבית . את מניפת הצבעים של נירלט תוכלו למצוא בחנויות ובאתר נירלט.
•מניפת הצבעים מורכבת ממספר רחב של סטריפים. בכל סטריפ צבע גוונים שונים, כאשר שתי הקוביות הראשונות שהן כהות יותר תמיד ילכו יד ביד עם הטונים הבהירים יותר בסוף הסטריפ.
•סטריפים במניפה שסמוכים זה לזה ממוקמים כך מסיבה מסוימת. לרוב, הצבעים בסטריפים הסמוכים זה לזה גם הם יעבדו יחד. כך למשל נוכל לראות מיקום של משפחת החומים לצד משפחת הירוקים בסטריפים שיוצרים מראה טבעי שהולך יד ביד.
•אם ברצוננו לבחור בצבעים עזים וכהים גם פה נוכל להיעזר במניפת הצבעים וללכת על סטריפים סמוכים זה לזה או קוביות צבעים באותו סטריפ שהן כהות יחסית. נוכל לשלב צבע כהה בסטריפ עם הצבע הבהיר בסוף הסטריפ בכדי לעדן את הבחירה בצבעים וליצור קונטרסט נכון ונעים לעין.
•שילובים מומלצים ניתן למצוא גם באתר נירלט או להגיע למרכז נירלט שבדן דיזיין סנטר שהקומה התחתונה ולקבל יעוץ התאמת גוונים וטקסטורות ממומחה צבע.
מה שהכי חשוב זה ללכת עם הקו העיצובי המתאים לך ולא לנסות לחקות מגזינים וקטלוגים. יצירת אמירה ועיצוב אישי היא זו שתגרום לשביעות רצון המרבית.
החלו לנפות את הצבעים שלא רלוונטיים בתום התהליך ותגלו כיצד הצבעים שבחרתם יכתיבו את הטון לכל שאר פריטי העיצוב בבית.
טיפ! צבע עז לא חייב להתבטא דווקא על הקיר, הוא יכול להשתלב בחלל דרך אקססוריז.
תוכלו להיעזר ביועצים של נירלט, במעצב פנים וכמובן ביועץ הגוונים הדיגיטלי אשר נמצא באתר נירלט. מדובר על מערכת חדשנית ובלעדית בשוק הישראלי. המערכת מאפשרת ללקוח לתאר את החלל אותו הוא רוצה לצבוע, להעלות תמונות ולקבל תוך 48 שעות המלצות של יועצי הצבע של נירלט וכל זה מבלי לצאת מהבית…

2. שלב הבא הצביעה בפועל:
כאן יש להחליט, האם לצבוע את קירות הבית לבד, או לקחת לשם כך איש מקצוע? צביעה עצמאית אמנם חוסכת משמעותית בעלויות, אך יש להבין את המחויבות שהתהליך דורש, על-מנת שבסוף לא נמצא את עצמנו חוגגים את החג בבית חצי צבוע.
3. השלב הבא הוא התאמת סוג הצבע:
בחירת החומר הנכון לצביעה בשונה מבחירת גוון, כמה מטרים רבועים ניתן לצבוע בליטר אחד של צבע? האם לצבע יש כושר הסתרה גבוה? תשובות לשאלות אלו יכוונו אתכם לסוג הצבע הנכון.
לדוגמא: עבור קירות פנים נרצה לבחור צבע אקרילי שהינו צבע לצביעת קירות על-בסיס מים, איכותי, עמיד לאורך זמן, בעל כושר כיסוי והסתרה עם רחיצות גבוהה.
כושר כיסוי: חשוב לוודא שלצבע שאתם בוחרים יש כושר כיסוי והסתרה גבוהים, הנתון הזה מצויין על-גבי האריזה. ככל שכושר הכיסוי יותר גבוה, כך תזדקקו לכמות קטנה יותר של צבע לצביעת הקיר. כך גם לגבי כושר ההסתרה – ככל שכושר ההסתרה גבוה יותר, נדרשות פחות שכבות לקבלת תוצאה מושלמת. אם תשימו לב לנתונים אלו בבחירת הצבע, עלויות החומר יפחתו. סדרת נירוקריל EXTRA של נירלט מצטיינת בכושר כיסוי והסתרה גבוהים במיוחד ולכן משתלמת יותר עבורכם.

סוג הגימור של הצבע: יש סוגי גימור שונים שניתן לבחור בהתאם לטעמכם האישי: צבעים בגימור מט במיוחד, מט, מהודר, משי ומבריק. ככל שרמת הברק של הצבע גבוהה יותר, כך רואים יותר את הפגמים בקירות ולכן נדרשת הכנה טובה יותר של הקיר, עם רוק בונד – שפכטל אמריקאי מבית נירלט, טרם הצביעה.

רחיצות: צבע רחיץ הוא צבע שניתן להסיר ממנו לכלוכים בקלות מבלי לפגום בצבע שעל הקיר. כאשר אנחנו צובעים חדר או חלל שקירותיו נוטים להתלכלך, לדוגמא חדרי ילדים, מסדרונות ומטבחים, בחירת צבע אקרילי איכותי בעל כושר רחיצות גבוה היא חשובה במיוחד. כל המוצרים בסדרת נירוקריל EXTRA הם צבעים רחיצים העומדים בקרצוף, ניתן למצוא גם צבע עמיד בקרצוף כבד כמו נירוקריל משי EXTRA.
תווי תקן: חשוב לחפש תווי תקן שמוענקים למוצרים על-ידי מכון התקנים הישראלי. תווים אלו מאשרים כי הצבע הוא איכותי ועבר את כל הבדיקות הקפדניות ביותר בשוק.
חומרים ידידותיים למשתמש ולסביבה: חפשו את התו הירוק של מכון התקנים הישראלי ואת סימון ה- LOW VOC. תווים המעידים כי הצבע בצורתו הסופית וגם בתהליך הייצור שלו לא פגע בסביבה, צבע על בסיס מים שאינו פולט לאוויר חומרים המסכנים את המשתמש או סביבתו.
סדרת צבעי הקירות נירוקריל EXTRA של נירלט, הינה סדרה הכוללת מבחר צבעים אקריליים איכותיים, כאשר השוני בניהם מתבטא בעיקר ברמת הגימור (מט במיוחד עד מבריק) על הקיר. כל סדרת נירוקריל EXTRA הינה עמידה לאורך זמן, בעלת כושר כיסוי והסתרה גבוהים.

חשוב לדעת! כל קיר שנצבע לראשונה, קיר שצבוע בסיד או קיר שעבר תיקונים (כמו סגירת חורים), זקוק לשכבת פריימר (צבע יסוד) לפני צביעת שכבת הצבע העליונה. פריימר מהווה בסיס אשר מבחינה כימית מאפשר הצמדה טובה וחזקה יותר של הצבע לתשתית הקיר. לא בטוחים האם אתם זקוקים לפריימר או לא? לנירלט יש פתרון עבורכם:
נירוקריל EXTRA 2in1– צבע יסוד (פריימר) וצבע עליון אקרילי על בסיס מים בגימור מט במוצר אחד, המיועד לצביעת קירות פנים.
4. השלב הבא לאחר בחירת הגוון והצבע הוא חישוב הכמויות:
על-מנת לחשב את כמות הצבע שצריך לצביעה, יש לחשב קודם כל את סך שטח קירות החדר / החלל המיועד לצביעה (חשוב להפחית את שטח המפתחים – חלונות ודלתות). לאחר מכן יש לקרוא את המידע על אריזת הצבע, בכדי להבין כמה מ"ר מכסה ליטר של צבע. באתר נירלט תוכלו להיעזר במחשבון הכמויות אשר יחשב עבורכם בקלות את הכמות הנדרשת עבור הצבע שבחרתם.
5. הכנת השטח לצביעה:

מלאכת הצביעה צריכה להיות על גבי קיר חלק, לצורך כך יש להסיר מדפים, תמונות וכל חפץ וקישוט שעשוי להפריע. את המפסקים והשקעים רצוי להסיר בעזרת מברג, על מנת לבצע את הצביעה ביסודיות ובאופן איכותי. על מה שלא ניתן להסיר מדביקים מסקנטייפ על-מנת למנוע ליכלוך. את קו הפנלים וקוי החיבור בין הקירות והתקרה, דואגים לכסות במסקנטייפ מאותה סיבה בדיוק – מניעת זליגת צבע לאיזורים מחוץ לטווח הקיר הרצוי. על הרהיטים נגן באמצעות כיסוי ניילון והזזתם למרכז החדר. בנוסף, מומלץ לכסות את הרצפה בניילון או בקרטון גלי, זה יחסוך לכם הרבה זמן ניקיון לאחר הצביעה.

טיפ! מומלץ להחליש מעט את המסקנטייפ בכדי למנוע ירידת צבע לאחר הסרתו. ניתן להחליש אותו על-ידי הדבקה והסרה על בגד מספר פעמים טרם ההדבקה על הקיר.

6. בשעה טובה הגענו לשלב הצביעה
לפני שמתחילים לצבוע את התקרה או את הקיר, ראשית יש לצבוע את הפינות. יש להשתמש במברשת צרה-בינונית, 5-7 ס"מ, להתחיל לצבוע ממרחק של 15 ס"מ מכל צד, פנימה לכיוון הפינה. אם אתם צובעים את התקרה בצבע אחר או בסיד, התחילו בצביעת התקרה ואז עברו לצביעת הקירות. שימו לב שצריך לנהוג באותו האופן לגבי משקופים, מזגנים, מדפים, או כל אובייקט שנמצא על הקיר: לוקחים מברשת קטנה יחסית וצובעים בעדינות מסביב לפני שמתחילים לעבוד עם רולר או מברשת צבע גדולה ורחבה.
יש להקפיד ולבחוש היטב את הצבע שבמיכל, הן לפני תחילת העבודה והן בזמן העבודה. כשצובעים חדר מומלץ להתחיל מלמעלה ולרדת כלפי למטה בסדר הבא: תיקרה, קירות, דלתות, משקופים ורהיטים.

טיפ! לפני שטובלים מברשת חדשה בצבע, מעבירים את האצבעות דרך המברשת בכדי להסיר ממנה את השערות הרופפות הנוטות להישאר על הקיר בעת הצביעה.

טובלים את המברשת עד לשליש הגובה של המברשת ומחזירים את העודפים על שולי המיכל, עדיף להחזיק את המברשת כפי שמחזיקים עט. בעת הפסקה מלאכת הצביעה בצבע על בסיס מים, יש להשאיר את המברשת במיכל עם מים המגיעים עד לקצה שערות המברשת. צביעה על-ידי רולר מחייבת לגלול את הרולר על גבי הקיר בתנועות זיגזג לקבלת כיסוי אחיד של הצבע. כדי לשמור את מגש הצבע "נקי",ניתן לעטוף את המגש בניר אלומיניום או בשקית ניילון לפני הוספת הצבע למגש. את הקירות יש לצבוע בשתי שכבות או לפי הצורך. ניתן להתחיל לצבוע את השכבה השנייה לאחר ייבוש למגע, דהיינו אנחנו מעבירים יד על הקיר והצבע מרגיש יבש ולא משאיר סימן על היד. בזמן הצביעה חשוב שהחלל יהיה מאוורר.

טיפ אחרון חביב ! שמרו את מספר גוון לצביעה עתידית
לאחר הצביעה, חשוב לשמור את מספרי הגוון וסוג הצבע לצביעה עתידית. תוכלו להיעזר באתר נירלט – בשומר הגוונים הדיגיטלי, במקום לכתוב על פתק שבוודאי ילך לאיבוד עד הצביעה הבאה.
שיהיה לכם נירלוט שמח!

כתבות אחרונות

עקבו אחרינו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן